حمایت معاونت علمی از لابراتوار نسل پنجم تلفن همراه

به گزارش خرید بک لینک، دبیر ستاد توسعه و فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات اظهار داشت: اولویت، توسعه فناوری نسل پنجم و اینترنت اشیا است و دنبال این هستیم که خودرو متصل و هوشمند سازی را فرهنگ سازی نماییم.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه و فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات امروز در مراسم افتتاح و نشست خبری لابراتوار ۵G و اینترنت اشیا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه معاونت علمی مسئولیت و مأموریت پشتیبانی از زیست بوم ارتباطات و نقش آفرین را دارد اظهار داشت: از یک سال گذشته مأموریت های معاونت علمی به دو بخش تقسیم شد و به جهت اینکه تمرکز بر روی اقتصاد دانش بنیان بیشتر شود، توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان را به دو بخش موازی تفکیک کردند.
وی اضافه کرد: یکی از حوزه های بسیار مهم که در آینده فناوری مهم می باشد، بحث ارتباطات و اتصال پذیری است که این حوزه بعنوان یک ستاد در معاونت علمی تعریف شده است. اگر بخواهیم مصداق امروزی اش را بدانیم بحث اینترنت اشیا و نسل پنجم توسعه سیار مهم ترین بخش آن است.
کرباسی اظهار داشت: وظیفه معاونت علمی تسهیل گری این موضوعات است و از سایر صنایع و اپراتورها هم دعوت می کنم که چنین لابراتوار داشته باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: دنبال این هستیم که اولویت هایی همچون خودرو متصل و هوشمند سازی را فرهنگ سازی نماییم و از نهادهای حاکمیتی دعوت و تلاش نماییم مشکلات و موانع را رفع نماییم تا دو یا ۳ سال آینده تحولی در حوزه هوشمند سازی در سطح کشور شاهد باشیم.
مراسم افتتاح لابراتوار ۵G و اینترنت اشیا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، امروز سه شنبه ۲۸ شهریورماه با حضور مدیران همراه اول، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیر معاونت علمی ریاست جمهوری و بعضی از خبرنگاران، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار گردید.

منبع:

دسته‌ها