مردم جنوب شرق آسیا ۲۰۰۰ سال قبل ادویه کاری می خوردند!

به گزارش خرید بک لینک، یک سنگ آسیاب باستانی ثابت می کند که مردم جنوب شرق آسیا، ۲۰۰۰ سال قبل از ادویه کاری استفاده می کرده اند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، حفاری در جنوب ویتنام ابزارهای سنگی اولیه آسیای جنوبی را که به صورت سنتی برای تهیه ادویه کاری مورد استفاده قرار می گرفته است، نمایان کرد.
بر مبنای مطالعه ای جدید که در مجله «Science Advances» در روز ۲۱ ژوئیه انتشار یافته است، ادویه کاری امکان دارد ۲۰۰۰ سال قبل طعم دهان مردم جنوب شرقی آسیا را تغییر داده باشد.
این یافته ها نقش مهم این منطقه را در تجارت اولیه جهانی ادویه نشان می دهد؛ جایی که ادویه های آسیای جنوبی و اندونزی نقشی محوری در شیوه های آشپزی باستانی داشتند.
منشأ کاری باستانی
جنوب آسیا برای هزاران سال بعنوان منطقه ای غنی از ادویه معروف بوده است و سخاوتمندانه گنجینه های معطر خویش را با تمدن های سراسر آسیا و اروپا به اشتراک گذاشته و می گذارد.
آسیای جنوب شرقی یک تأمین کننده کلیدی ادویه جات، بخصوص جوز هندی و میخک از اندونزی بود و اعتقاد بر این بود که بعنوان یک مرکز حیاتی برای تجارت ادویه دریایی در دوران فونان (Funan) حدودا ۶۵ تا ۵۸۰ بعد از میلاد عمل می کرده و شکاف بین آسیای جنوبی و چین را پر می کرده است.
حفاری در Óc Eo، یک مکان دیرینه شناسی در جنوب ویتنام، هاون ها و دسته های آنها را که شبیه ابزارهای سنگی اولیه آسیای جنوبی هستند و به صورت سنتی برای تهیه کاری استفاده می شدند، آشکار کرده است.
وی وی وانگ (Weiwei Wang) و گروهش در تجزیه و تحلیلی دقیق، ۷۱۷ دانه نشاسته، گرده و گیاسنگ (ذرات سیلیس از بافت های گیاهی) را که بر روی سطوح ۱۲ مورد از این ابزار باستانی یافت شده بودند، بررسی کردند.

یافته های آنها بقایای برنج را همراه با انواع ادویه ها همچون زردچوبه، زنجبیل، زنجبیل چینی، خسرودار، میخک، جوز هندی و دارچین کشف کردند.
این ادویه ها به علت طعم های متمایز و فوایدی که برای سلامتی دارند، به صورت گسترده ای شناخته شده اند و حضور آنها در این ابزار باستانی نگاهی اجمالی به شیوه های آشپزی در گذشته عرضه می دهد.
این مطالعه یکی از نخستین شواهد از استفاده از این ادویه ها در آشپزی آسیای جنوب شرقی در دوره «فونان» است. همینطور شواهد ملموسی عرضه می دهد که نشان داده است ساخت کاری با استفاده از همان ادویه هایی که امروزه از آن استفاده می نماییم، بخشی از فرهنگ آشپزی این منطقه برای هزاران سال بوده است.
این یافته ها نتایج مهمی برای درک ما از ارتباطات تاریخی جنوب شرقی آسیا با تجارت جهانی ادویه و سهم آن در توسعه غذاهای باستانی دارد.

منبع:

دسته‌ها