در استان سمنان صورت می گیرد؛ اتصال اینترنت به دوربین کنترل سرعت برای صیانت از یوز آسیایی

خرید بک لینک: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از برقراری اینترنت پهن باند سیار برای نصب ۸ عدد دوربین سرعت سنج در ۵۰ کیلومتری جاده ترانزیتی عباس آباد جهت صیانت از یوزپلنگ آسیایی آگاهی داد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدیاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از برقراری اینترنت پهن باند سیار برای نصب ۸ عدد دوربین سرعت سنج در ۵۰ کیلومتری جاده ترانزیتی عباس آباد به میامی آگاهی داد و اظهار داشت: اجرای طرح دوربین گذاری و ایجاد پوشش تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند سیار در محور ترانزیتی عباس آباد به میامی سبب نظارت، رصد و تحلیل دقیق تر رفتارهای یوزه ای آسیایی می شود.
وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی های جدید برای پیش گیری از انقراض گونه ای از یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران واقع در استان سمنان، اضافه کرد: متأسفانه به سبب تلف شدن یک یوزپلنگ دیگر در جاده عباس آباد به میامی در ایام اخیر و همین طور بنا به مصوبه جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان سمنان، قرار شد تا برای صیانت از اینگونه نادر حیات وحش، دوربین های جدید کنترل سرعت با امکان اتصال به اینترنت پهن باند اقدام گردد.
حسن پور اشاره کرد: بدین سبب در امتداد صیانت از اینگونه یوز آسیایی، اینترنت پهن باند برای نصب ۸ عدد دوربین سرعت سنج در ۵۰ کیلومتری جاده ترانزیتی عباس آباد به میامی برقرار شد.
وی با تأکید بر ضرورت پشتیبانی از یوزپلنگ آسیایی به عنوان گربه سان نادر و در معرض انقراض، اشاره کرد: اجرای طرح دوربین گذاری و ایجاد پوشش تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند سیار در محور ترانزیتی عباس آباد به میامی و برعکس سبب نظارت، رصد و تحلیل دقیق تر رفتارهای یوزه ای آسیایی می شود.
مدیرکل ارتباطات استان سمنان با اشاره به تلف شدن حدود ۱۳ قلاده یوزپلنگ آسایی در اثر برخورد با خودرو های عبوری محور میامی به عباس آباد در چند سال اخیر، اشاره کرد: از آنجائیکه ایران از دهه ۱۹۷۰ به عنوان تنها زیستگاه یوزپلنگ آسیایی شناخته می شود بدین سبب به یوز آسیایی، یوزپلنگ ایرانی نیز می گویند و منطقه توران یا خارتوران یکی از سه منطقه حفاظت شده کشور با مساحت حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار از با اهمیت ترین زیستگاه های یوزپلنگ ایرانی بشمار می رود که در شرق استان سمنان قرار دارد.

دسته‌ها