برای حفظ محیط زیست؛ اروپا تعویض و بازیافت باتری ها را قانونمند کرد

به گزارش خرید بک لینک، شورای اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای صنعت باتری وضع کرده تا علاوه بر حفظ محیط زیست، فرآیند بازیافت و استفاده باردیگر از منابع آنها را ارتقا دهد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از وبسایت شورای اروپا، این سازمان در دهم جولای سالجاری میلادی قانون جدیدی تصویب کرد که مقررات حفظ محیط زیست در مورد باتری ها و دورریز آنها را سخت تر می کند. قانون مذکور چرخه عمر باتری ها را از مرحله تولید تا مصرف باردیگر و بازیافت قانونمند و تضمین می نماید آنها ایمن، حافظ محیط زیست و رقابتی هستند. باتری ها برای فرآیند کربن زدایی و حرکت اتحادیه اروپا درجهت به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای در حمل و نقل اهمیت زیادی دارند. از طرفی باتری ها بعد از پایان عمرشان حاوی منابع ارزشمندی هستند و میتوان به جای اتکا به کشورهای طرف ثالث برای ذخایر، آنها را باردیگر استفاده نمود. قوانین جدید، رقابت میان صنایع اروپایی را ترویج و تضمین می نماید باتری ها حافظ محیط زیست هستند. قانون پارلمان و شورای اتحادیه اروپا شامل تمام باتری ها همچون تمام باتری های قابل حمل دور ریز، وسایل نقلیه، باتری های صنعتی، روشنایی، باتری های مخصوص احتراق (که برای خودرو ها و ماشین آلات به کار می رود و همینطور باتری برای وسایل نقلیه سبک مانند دوچرخه و اسکوتر الکتریکی) می شود. هدف قانون جدید ترویج یک اقتصاد چرخه وار با کمک قانونمندسازی چرخه عمر باتری ها است. ازاین رو قانون مذکور الزاماتی برای انتهای عمر باتری ها هم تعیین کرده که شامل جمع آوری مواد و افزایش مسئولیت تولید کننده می شود. قوانین مذکور تولیدکنندگان را مسئول جمع آوری باتری های دور ریز ( ۶۳درصد تا پایان ۲۰۲۷ و۷۳درصد تا پایان ۲۰۳۰ میلادی اعلام نموده و هدفی خاص برای جمع آوری باتری های دورریز مخصوص حمل و نقل سبک( ۵۱ درصد تا پایان ۲۰۲۸ و ۶۱ درصد پایان ۲۰۳۱ میلادی) اعلام نموده است. این قوانین اهداف مشخصی را برای بازیافت لیتیوم تا ۵۰ درصد تا پایان ۲۰۲۷ و ۸۰ درصد تا ۲۰۳۱ میلادی تعیین کرده است. علاوه برآن حداقل سطح بازیافت مواد برای باتری های صنعتی، خودرو های برقی و غیره هم تعیین شده است. طبق مقررات ۱۶ درصد کبالت، ۸۵ درصد سرب، ۶ درصد لیتیوم و ۶ درصد نیکل این باتری ها باید بازیافت شود. باتری ها هم باید حامل اسناد در ارتباط با محتوای بازیافتی باشند. هدف تعیین شده برای بازیافت باتری های نیکل- کادمیم هم ۸۰ درصد تا پایان ۲۰۲۵ و ۵۰ درصد تا پایان همین سال برای دیگر باتری های دورریز است. همینطور برپایه قوانین تا ۲۰۲۷ میلادی باتری های قابل حمل در ابزارهای مختلف باید قابل تعویض توسط کاربر باشند و بدین سان مدت زمان کافی برای اپراتورها تعیین شده تا محصولات خویش را مطابق قوانین طراحی نمایند. این اقدام برای مصرف کنندگان اهمیت زیادی دارد. باتری های مخصوص وسایل نقلیه سبک هم باید طوری طراحی شوند که یک تکنسین مستقل بتواند آنرا تعویض کند. هدف این قوانین ارتقای عملکرد بازارهای داخلی برای باتری ها و تضمین رقابت عادلانه تر با عنایت به حفظ ایمنی، محیط زیست و الزامات برچسب زنی است.

دسته‌ها