مدیرعامل زیرساخت اعلام کرد؛ برنامه های زیرساخت برای اینترنت پایدار و امن

خرید بک لینک: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت برنامه های این شرکت را برای تجهیزات و پایداری زیرساخت های ارتباطی اعلام نمود.

محمد جعفرپور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه در امتداد پایداری و کیفیت ارتباطات زیرساخت سال قبل کمیته پایداری شبکه تشکیل شد و خروجی های خوبی داشت اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در مراکز مخابراتی، پایداری شبکه برق رسانی مراکز است که متأسفانه در سالهای قبل به این مساله توجه چندانی نشده و این امر سبب انباشت اقدامات مورد نیاز برای توسعه و بهسازی المان های مهمی مثل دیزل ژنراتور و سیستم های UPS شده است.
وی اظهار داشت: این بهسازی و توسعه در بخش برق، توان و انرژی زیادی می طلبد ولی به لطف خدا و با کوشش های شرکت ارتباطات زیرساخت، عقب ماندگی این حوزه درحال جبران بوده و حدودا در تمام مراکز زیرساختی، توسعه و بهسازی شبکه برق رسانی، در حال انجام می باشد.
وی درباب برنامه شرکت زیر ساخت برای برقراری ارتباطات پایدار و با کیفیت برای مردم اضافه کرد: نکته مهم درباب کیفیت ارتباطات از دید مشترک انتهایی، در مرحله اول کیفیت شبکه های دسترسی و تجمیع است که توسط اپراتورهای موبایل و ثابت ارائه می شود. این شبکه ها نیاز به توسعه و بهسازی مداوم دارند تا مردم تجربه کاربری با کیفیتی در ارتباطات خود احساس کنند و اپراتورهای مخابراتی باید پاسخگوی نیاز ارتباطی باکیفیت برای مشتریان خود باشند.
جعفرپور اشاره کرد: هدف ارتباطات زیر ساخت به عنوان تنها متولی شبکه های مادر مخابراتی کشور، توسعه و ایجاد زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی پایدار و باکیفیت در امتداد پیش برد اهداف شبکه ملی اطلاعات است؛ و به صورتی شرکت ارتباطات زیرساخت پیشران زیست بوم ارتباطات دیجیتال امن و پایدار در کشور شمرده می شود.
وی افزود: باتوجه به ظرفیت و گستردگی شبکه با بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر کابل فیبر نوری و ۴۲ ترابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال، یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی در منطقه غرب آسیا و یکی از اپراتورهای شناخته شده و با اعتبار در دنیا هستیم که این مساله اهمیت کیفیت و پایداری شبکه را در تامین نیازهای زیرساخت ارتباطی کشور و تبدیل شدن به هاب ترانزیت دیجیتال در منطقه به وضوح نشان میدهد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همین طور درباب پایداری شبکه کابل فیبر نوری بیان کرد: در موضوع پایداری شبکه کابل فیبر نوری، مقاوم سازی کابل فیبرنوری موجود و ایجاد افزونگی چندگانه برای برخی مسیرها با اولویت مراکز حساس و مهم در دستور کار قرار گرفته و حجم قابل توجهی از کابل کشی ها تا حالا انجام شده و بخش باقی مانده نیز در حال انجام می باشد. دستورالعمل جامعی برای مقاوم سازی مسیرهای کابل فیبرنوری تهیه شده و در سراسر کشور توسط همکاران در استانها درحال اجراست.
وی با اشاره به برنامه توسعه ای پایداری تجهیزات اکتیو شبکه و این که قسمتی از این توسعه برای ایجاد افزونگی شبکه استفاده می شود اظهار داشت: تامین تجهیزات در عرصه انتقال و در عرصه شبکه دیتا و همچنین تامین تجهیزات ترانزیت صوت طی پروژه های مختلفی در دستور کار قرار دارد و بخش قابل توجهی از این تجهیزات درحال نصب و بهره برداری است و باتوجه به پروژه هایی که در سال قبل و سال جاری تعریف شده و درحال اجراست، به جرأت می توانیم بگوییم شبکه ارتباطات زیرساخت کشور درحال توسعه چند برابری است.

دسته‌ها