پرتاب مأموریت فضانوردان کرو-۶ به تعویق افتاد

به گزارش خرید بک لینک، اسپیس ایکس پرتاب فضانوردان مأموریت کرو-۶ را به علت وجود مشکلی در سیستم سوخت رسانی زمینی متوقف کرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فرصت بعدی برای پرتاب این مأموریت، روز سه شنبه(۲۸ فوریه) در ساعت ۱: ۲۲ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۹: ۵۲ به وقت ایران) است.
یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس قرار بود پرتاب مأموریت کرو-۶ را اوایل بامداد دوشنبه(۲۷ فوریه) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) برای ناسا انجام دهد. اما تیم مسئول این پرتاب، مأموریت را کمتر از ۲.۵ دقیقه پیش از زمان پرتاب لغو کردند و علت را بروز یک مشکل در سیستم زمینی اعلام نمود.
این مشکل پیش از پنجره پرتاب فوری در ساعت ۱: ۴۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۶۴۵ GMT) حل نشد و منجر به لغو پرتاب در روز دوشنبه شد.

فضانوردان مأموریت کرو-۶ ناسا، استفان بوون(Stephen Bowen) و وودی هوبرگ(Woody Hoburg)، سلطان النیادی(Sultan Al Neyadi) از امارات متحده عربی و آندری فدیایف(Andrey Fedyaev) از روسیه هستند.
این یک مأموریت تاریخی است. النیادی نخستین فردی از امارات خواهد بود که یک مأموریت طولانی مدت را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری می کند.
کرو-۶ ششمین مأموریت ارسال فضانوردان خواهد بود که اسپیس ایکس آنرا برای ناسا به انجام می رساند و همینطور نهمین پرواز سرنشین دار این شرکت به صورت کلی است.
این شرکت می خواهد روز دوشنبه دو گروه از ماهواره های اینترنتی استارلینک خویش را با فاصله کمتر از یک ساعت از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا در ساعت ۱: ۳۸ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۲: ۰۸ به وقت ایران) به فضا پرتاب کند. مورد دیگر هم از پایگاه فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا در ساعت ۲: ۳۱ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳: ۰۱ به وقت ایران) پرتاب می شود.
اگر مأموریت کرو-۶ در روز سه شنبه در ساعت مقرر پرتاب شود، اسپیس ایکس سه پرتاب را در کمتر از ۱۲ ساعت انجام خواهد داد که بی سابقه است. رکورد فعلی این شرکت انجام سه پرتاب در عرض ۳۴ ساعت است که در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ به وقوع پیوست.

منبع:

دسته‌ها