به گزارش خرید بک لینک، دفتر رقابت و پشتیبانی از مصرف کننده لهستان(UOKiK)، واحد آمازون در اروپا را به فروش و فرآیند تحویل محصول گمراه کننده متهم کرده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، دفتر مذکور اعلام نمود مشتریان وبسایت آمازون در لهستان در مورد موجود بودن محصول، زمان تحویل و حقوق مصرف کننده گمراه شده اند. در صورتی که این افترا تایید گردد، جریمه ای کلان تا ۱۰ درصد درآمد واحد آمازون در اروپا برای این شرکت تعیین می شود. نمایندگان Amazon.pl تابحال به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند. طبق بیانیه UOKiK واحد آمازون در اروپا سفارش هایی که از راه وبسایت Amazon.pl دریافت می کرد تا وقتی که شرکت حمل و نقل واقعی را تأیید کرده بود غیر اجبار آور تلقی نمود و اختیار را برای لغو آنها باقی می گذاشت. استفاده از عباراتی مانند «حالا بخرید» یا « فرآیند برای خروج» امکان دارد برای مشتریان چنین وانمود کند که آنها مشغول خرید کالایی هستند و تراکنش مالی بمحض پرداخت صورت می گیرد. رئیس UOKiK در اینباره می گوید: اگر مشتریان بدانند ثبت سفارش به معنای خرید نیست و موجود بودن محصول و زمان تحویل آن تخمینی است، آنها شاید تمایل نداشته باشند از سرویسهای این شرکت استفاده نمایند. طبق بیانیه این دفتر شرایط ضمانت تحویل محصول با قابلیت انتخاب برای بازپرداخت وجه در صورت تاخیر برای مشتریان به سادگی فراهم نیست. UOKiK اعلام نمود در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی به دنبال شکایات مشتریان تحقیقی در اینباره را شروع کرد.
منبع: mpo-kr.ir