تغییر نام تلسکوپ ناسا به افتخار یک دانشمند حوزه فضا

به گزارش خرید بک لینک، ناسا نام رصدخانه فضایی خویش را به افتخار «جرج کاروترس»(George Carruthers) تغییر داد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، رصدخانه زمین تاج کاروترس(Carruthers Geocorona) منطقه ای از جو بیرونی زمین به نام زمین تاج را رصد خواهد نمود.
نام این تلسکوپ ناسا که مقرر است زمین را از فضا رصد کند، به افتخار دانشمند و مخترع فقید جورج آر. کاروترس تغییر کرده است. این تلسکوپ پیش از این با عنوان «تصویرگر جهانی لیمان-آلفای اگزوسفر پویا»(GLIDE) شناخته می شد، حالا رصدخانه زمین تاج کاروترس نامیده شده است.
کاروترس علاوه بر سایر دستاوردهایش مسئول ایجاد تلسکوپ فشرده و قدرتمندی با روکش طلا به نام رصدخانه دوربین فرابنفش دور/ طیف سنج بود که بعنوان بخشی از مأموریت آپولو ۱۶ در سال ۱۹۷۲ روی ماه قرار گرفت. این مأموریت در ماه دسامبر در رویدادی که در دانشگاه ایلینویز اوربانا-شامپین(Illinois Urbana-Champaign) برگزار شد، تغییر نام داد.
کاروترس مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خویش را در دهه ۱۹۶۰ از این دانشگاه دریافت کرد.
هدف از ساخت رصدخانه زمین تاج کاروترس که مقرر است در سال ۲۰۲۵ پرتاب شود، دریافت نور از ناحیه بیرونی جو زمین به نام زمین تاج است. این کمربند متشکل از هیدروژن یونیزه شده است و سیاره ما را در مرز اگزوسفر، بیرونی ترین لایه جوی سیاره، احاطه کرده و به طور عمده در نور فرابنفش دور دیده می شود.
تصویری از زمین که توسط تلسکوپ دوربین فرابنفش دور / طیف سنج گرفته شده است

دسته‌ها