علی لاریجانی در دیدار اینترنتی با دانشجویان اتفاقات اخیر در ایران بزرگنمایی شد

به گزارش خرید بک لینک، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در حوادث اخیر به چهره حقیقت، خاکپاشی صورت گرفت و رسانه ها آنرا بزرگ کردند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، علی لاریجانی بامداد امروز ۲۸ دی در دیدار اینترنتی با دانشجویان خارج از کشور دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه «در کشور ما انسان های جهاندیده مثل خیلی از نخبگان کم نیستند اما مهم این است که چقدر به کار گرفته شوند»، اظهار داشت: در طول این مدت خاکپاشی بصورت انقلاب کم نبوده و فضای مجازی و رسانه ها وضعیت را طوری منعکس می کنند که انگار فضا در ایران ایستاست.
وی افزود: البته نواقصی هم داریم ولی این خاکپاشی جدی است که در حوادث اخیر هم وجود داشت و آنرا بزرگ کردند. بودریار (فیلسوف) می گوید در دنیای امروز حقیقت جابجا شده و منطبق با واقعیت بیرونی نیست بلکه آن چیزی است که رسانه ها روایت می کنند.
وی اشاره کرد: ما باید نسبت به کسب دانش حریص باشیم و دراین زمینه با انگیزه کار نماییم. دانشگاه ها هم باید در جذب متفکرین با حداکثر توان حرکت کنند که البته دراین زمینه یک مقدار سخت گیری صورت می گیرد در صورتیکه در جذب اساتید و نخبگان نباید امساک کرد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره ی رویکرد اقتصادی خود اظهار داشت: در بحث اقتصادی، دیپلماسی ما باید یک چرخش قوی داشته باشد و اراده ها را برای سرمایه گذاری بیشتر کند. از طرفی اولویت رشد اقتصادی باید همراه با عدالت اجتماعی باشد که البته عدالت اجتماعی باید درست تعریف شود.
لاریجانی در واکنش به دانشجویی که به نبود برنامه در کشور انتقاد داشت، بیان کرد: شیوه من این است که با مسائل و مشکلات مثبت برخورد نماییم و باید بدنبال علاج درد باشیم. بطور مثال شما گفتید طرح آمایش وجود ندارد در صورتیکه طرح آمایش تصویب شده است. البته به خوب و بد آن کاری ندارم و شاید نواقصی هم داشته باشد که باید برطرف شود ولی به هر حال این طرح وجود دارد.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همین طور عنوان کرد: شما می گویید فرهنگ کو؟ من دغدغه شما را می پسندم. ما در حوزه فرهنگی عالمانی مثل شهید مطهری و علامه طباطبایی داریم. که باید آنها را دنبال نماییم. ما خودمان باید عناصر فرهنگی باشیم و دغدغه داشته باشیم اما آیا به این اساتید رجوع کرده ایم؟ آیا در موضوع فرهنگ پرسش داشته ایم و دنبال پاسخ رفته ایم؟
لاریجانی در آخر درباره ی بوروکراسی کشور اظهار داشت: بوروکراسی کشور ما بیمار است و این از مشکلاتی است که باید حل شود.

منبع:

دسته‌ها