آزمایش یک درمان احتمالی برای معکوس کردن روند پیری

خرید بک لینک: پژوهشگران «دانشگاه هاروارد» در پروژه جدیدی، به بررسی یک روش آزمایشی روی موش ها پرداختند که شاید بتواند روند پیری را معکوس کند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، دانشمندان «مدرسه پزشکی هاروارد»(HMS) به بررسی دلیل پیری پرداخته اند و یک راه ممکن را برای معکوس کردن آن شناسایی کرده اند. آنها در آزمایش هایی که روی موش ها انجام شد، نشان دادند که مشکلات رخ داده در اپی ژنتیک، علایم پیری را تحریک می کنند و راه اندازی مجدد می تواند آنها را معکوس کند و شاید طول عمر را افزایش دهد.
ژنوم ما شامل نقشه کاملی از DNA است که در تک تک سلول های بدن ما یافت می شود اما این تصویر کامل نیست، بلکه یک لایه اطلاعات اضافی به نام اپی ژنوم، بالای آن قرار دارد و کنترل می کند که کدام ژن در انواع مختلف سلول ها روشن و خاموش شود. گویی همه سلول های بدن ما بر طبق یک دفتر راهنمای عملیاتی کار می کنند که همان ژنوم است اما اپی ژنوم مانند لیستی از مطالب است که سلول های مختلف را به فصل های مختلفی هدایت می کند که همان ژن ها هستند. از این گذشته، سلول های ریه به دستورالعمل هایی نیاز دارند که بسیار متفاوت با سلول های قلب هستند.
عوامل محیطی و سبک زندگی مانند رژیم غذایی، ورزش و حتی تجربیات دوران کودکی می توانند بیان اپی ژنتیک را در طول زندگی ما تغییر دهند. تغییرات اپی ژنتیکی با سرعت پیری بیولوژیکی مرتبط هستند اما این که آیا آنها علایم پیری را نشان می دهند یا خود یک علامت هستند، هنوز مشخص نبود. پژوهشگران در این پروژه، آزمایش هایی را روی موشها انجام دادند تا پاسخ را متوجه شوند. آنها با استفاده از سیستمی به نام «تغییرات القایی در اپی ژنوم» (ICE)، روند طبیعی لطمه و ترمیم DNA را در موش ها سرعت بخشیدند تا بررسی نمایند که آیا این کار موجب تسریع علایم پیری می شود یا خیر.
در سلول های پستانداران، کروموزوم ها در هر دقیقه یک میلیون شکست DNA را پشت سر می گذارند و عوامل اپی ژنتیکی قبل از بازگشت به محلهای اصلی خود، ترمیم ها را به سرعت هماهنگ می کنند. این گروه پژوهشی، موش هایی را مهندسی کردند که شکست DNA را با سرعتی سه برابر سریع تر از اندازه معمول پشت سر می گذاشتند.
پژوهشگران با گذشت زمان دریافتند که عوامل اپی ژنتیک بیشتر آشفته می شوند و بعد از ترمیم شکستگی های DNA به خانه برنمی گردند. این کار به درهم ریختگی اپی ژنوم منجر می شود. موش ها در شش ماهگی، علایم فیزیکی پیری را نشان دادند و به نظر می رسید که وضعیت سلامتی بسیار بدتری در مقایسه با موش های هم سن و سال ویرایش نشده دارند.
این دو موش هم سن هستند اما موش سمت راست تحت آزمایش اپی ژنتیکی قرار گرفته و پیری آن تسریع شده است.

دسته‌ها