اجاق گاز عامل ابتلای کودکان به آسم

به گزارش خرید بک لینک، مطالعه ای جدید نشان داده است که اجاق گازی که روی آن غذا می پزیم می تواند سبب ایجاد آسم در کودکان شود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اینسایدر، اکثر والدین می دانند که دود سیگار می تواند منجر به بروز آسم در کودکان شود. اما احیانا تعجب کنید اگر بشنوید که پخت و پز روی اجاق گاز خطرات مشابهی به همراه دارد.
بر مبنای مطالعه ای که به صورت پیش چاپ در مجله ی بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی انتشار یافته، ۱۲.۷ درصد از موارد آسم دوران کودکی در ایالات متحده آمریکا به آلاینده های هوای ناشی از اجاق های گاز برمی گردد.
سوختن گاز، آلاینده هایی مانند مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و فرمالدهید آزاد می کند که خطر بروز صدمه های تنفسی را زیاد می کند.
برادی سیلز(Brady Seals)، یکی از نویسندگان این مطالعه، به اینسایدر گفته است: این مورد قابل پیشگیری است. ما امیدواریم که این مطالعه بتواند سبب افزایش شود و اطلاعاتی را که سیاست گذاران برای رسیدگی به این مورد نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهد.
این نتایج بر مبنای تحلیل و بررسی های تحقیقات قبلی به دست آمده است که برپایه آنها تخمین زده شد که کودکانی که در خانه های دارای اجاق گازهای سنتی زندگی می کنند ۳۴ درصد بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به آسم هستند. این مطالعه همراه با داده های مطالعه سال ۲۰۱۹ در خصوص این که بیشتر از یک سوم خانواده های آمریکایی به طور عمده غذای خویش را با گاز طبخ می کنند، نشان داد که حدود ۶۵۰ هزار کودک احتمالا به علت مجاوریت با آلاینده های اجاق گاز به آسم مبتلا شده اند.
سیلز می گوید که چندین دهه مطالعه در مورد ارتباط بین اجاق های گاز و آسم دوران کودکی انجام شده است، اما این مطالعات کنار گذاشته شده اند. طبق گزارش آژانس محافظت از محیط زیست، حالا بعضی از منتقدان تغییرات اقلیمی به دنبال حذف تدریجی سوخت های فسیلی در ساختمان ها هستند که حدود ۱۳ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را می سازند.
سیلز می گوید: این ضرب المثل که «اگر چیزی برای شرایط جوی مضر است، احتمالا برای سلامتی شما هم مضر است»، ما را بر آن داشت تا حدود سه سال پیش تحقیق درباره این مورد را آغاز نماییم.
انجمن گاز آمریکا در اطلاعیه ای از روش شناسی مطالعه ای که در مورد آسم دوران کودکی انجام شده بود، انتقاد نمود. این انتقاد تا حدودی به این علت بود که محققان از خطرات سلامتی تخمین زده شده قبلی استفاده کردند و اندازه گیری های مخصوص به خویش را در مورد انتشار گازهای گلخانه ای یا قرار گرفتن در معرض آنها انجام ندادند.
صنعت گاز هم اغلب اشاره می کند که تهویه مناسب به صورت قابل توجهی غلظت آلاینده های اجاق گاز را می کاهد.
باآنکه این ادعا صحیح است، اما سیلز می گوید که در خیلی از ایالت ها و شهرها الزامی به قرار دادن اجاق های گاز در فضای باز وجود ندارد. هودها و فن ها تضمینی برای تمیز کردن هوا عرضه نمی کنند و امکان دارد مردم همیشه از آنها استفاده نکنند.
سیلز افزود که آژانس های فدرال باید نظارت خویش را بالا برند. آژانس محافظت از محیط زیست کیفیت هوای داخل ساختمان را تنظیم نمی کند، اما می تواند راهنمایی هایی ارائه نماید. سیلز اظهار داشت که کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی همینطور می تواند آلاینده های اجاق گاز را تنظیم کند یا نصب برچسب های اخطار دهنده را الزامی کند.

منبع:

دسته‌ها