پنگوئنی با کفش های مصنوعی

خرید بک لینک: پنگوئنی به سبب مشکل ستون فقرات قادر به راه رفتن نبود و پژوهشگران با ابداع کفش های مصنوعی، کاری کردند که او باردیگر بتواند گام بردارد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، “لوکاس” نام پنگوئنی است که به سبب بیماری قادر به راه رفتن نبود. لوکاس که یک پنگوئن آفریقایی است و بیش از سه سال است که به سبب التهاب در ستون فقراتش، در راه رفتن مشکل دارد. عفونت دیسک ها که به عنوان یک بالشتک بین هر مهره عمل می کند، موجب ضعف عضلانی و درد در پاها می شود. لوکاس همین طور تاول های وحشتناکی روی پای چپش دارد و اعتقاد بر این است که تاول پای این پنگوئن نیز یک بیماری ثابت است.

مسئولان باغ وحشی در سن دیگو به لوکاس چهار ساله که با مشکل بامبل فوت (bumblefoot) دست و پنجه نرم می کرد، فرصتی باردیگر دادند تا مانند پنگوئن های دیگر این باغ وحش بدود و بازی کند.
دکتر “بت بیکنیز” (Beth Bicknese) دامپزشک ارشد این باغ وحش می گوید که بامبل فوت، التهاب پوست پا است و تشخیص این بیماری، بطور معمول به این معنا است که حیوان دارای مشکل اسکلتی یا عصبی است.

کفش هایی که توسط پژوهشگران طراحی شده است و امکان راه رفتن باردیگر را برای لوکاس فراهم می آورد، متعلق به شرکت Thera Paw است.

چکمه های ارتوپدی (orthopaedic boots) طراحی شده برای لوکاس همانند بالشتک شده و به لوکاس کمک می کنند تا بطور کامل در کارهای گروه شرکت نماید و رفتارهایی مانند بالا رفتن از صخره ها، شنا کردن، لانه سازی و یافتن یک جفت مناسب را که یک پنگوئن معمولی انجام می دهد، به نمایش بگذارد.

منبع:

دسته‌ها