رگولاتوری کانادا، اپراتور راجرز کامیونیکیشن را به سبب ۱۹ ساعت اختلال در روز جمعه که دسترسی میلیونها نفر به اینترنت، خدمات مخابراتی و بانکی و پلیس را مختل کرد، جریمه کرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، راجرز کامیونیکیشن موظف است معادل ۵ روز خدمات اعتباری رایگان را به مشترکان خود عرضه نماید. قطعی خدمات این اپراتور در روز جمعه شبکه بانکی کانادا را نیز برای خیلی از افراد غیرقابل دسترس کرد.
رویداد مذکور موجب انتقاد گسترده دولت کانادا، مشتریان و نیز سیاستمداران این کشور شد که معتقد بودند این اختلال بر امنیت ملی کانادا و اقتصاد آن تأثیر منفی گذاشته است. رگولاتوری کانادا به راجرز کامیونیکیشن ده روز فرصت داده تا علل اختلال و قطعی شبکه که میلیونها کانادایی را گرفتار مشکل کرد، افشا کند.
راجرز در واکنش به این رویداد اعلام نمود: «ما می دانیم که باید اعتماد مشتریانمان را باردیگر به دست آوریم و به عنوان گام اول معادل ۵ روز خدمات را به رایگان به آنها ارائه می دهیم.»
این اپراتور ۱۰ میلیون مشترک خدمات بی سیم و ۲.۲۵ میلیون مشترک اینترنت دارد و ارزش مالی خدمات اعتباری رایگان آن به مشتریان لطمه دیده بین ۶۵ تا ۷۵ میلیون دلار کانادا برآورد می شود.
یکی دیگر از نتایج اختلال خدمات این اپراتور ناممکن شدن هماهنگی انجام پروازها بود. در مجموع ۵۰ سوال برای پاسخگویی در مورد علل وقوع این اختلال از طرف دولت کانادا درنظر گرفته شده است که راجرز باید تا ۲۲ جولای به آنها پاسخ دهد.