تصاویر جیمز وب روی نمایشگرهای میدان تایمز نیویورک

به گزارش خرید بک لینک نمایشگرهای نمادین میدان تایمز شهر نیویورک تصاویر خیره کننده ای را که توسط تلسکوپ فضایی ˮجیمز وبˮ ناسا گرفته شده است، برای شهروندان به معرض نمایش گذاشته اند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، ناسا روز گذشته از اولین تصاویری که تلسکوپ فضایی “جیمز وب” شکار کرده است، بعنوان نقطه عطفی برای نشان دادن دوره جدیدی از اکتشافات نجومی رونمایی نمود.
این تلسکوپ مادون قرمز ۹ میلیارد دلاری در ۲۵ دسامبر سال گذشته(۲۰۲۱) به فضا پرتاب شد و یک ماه بعد در مدار خورشیدی نزدیک به یک میلیون مایلی از زمین به محل استقرار خود رسید.
حالا ناسا نخستین تصاویر کیهان را که این تلسکوپ فضایی ثبت کرده، منتشر نموده است. این تصاویر تمام رنگی، جزئیات ظریفی مانند ابر عظیم گازی را که یک ستاره درحال مرگ را احاطه کرده اند و جو یک سیاره فراخورشیدی غول پیکر در فاصله ۱۱۵۰ سال نوری از زمین را به همراه یک سحابی و دو مجموعه کهکشانی به خوبی نشان داده است.

میدان تایمز نیویورک هم این تصاویر انتشار یافته توسط آژانس فضایی آمریکا را روی نمایشگرهای خود پخش کرده و صفحه رسمی این میدان مشهور در توییتر، ویدیوهایی را به اشتراک گذاشته که در آن تصاویر تلسکوپ “جیمز وب” بر روی نمایشگرهای آن مشخص است.
نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی “جیمز وب” تصاویر واقعاً شگفت انگیزی هستند که به همه ما کمک می کنند تا جهان خود و پتانسیل کامل این عصر جدید فضایی را بهتر درک نماییم.

دسته‌ها