حکم دادگاهی در آلمان؛ برخورد آلمان با نقض کپی رایت در یوتیوب

دادگاه آلمان حکمی داد که بر مبنای آن، یوتیوب و سایر پلت فرم های به اشتراک گذاری ویدئو امکان دارد مجبور به پرداخت خسارت به علت آپلودهای غیر مجاز شوند، حتی اگر محتوا توسط شخص ثالثی ارسال شده باشد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، دادگاه عالی آلمان روز پنجشنبه با صدور حکمی اعلام نمود: پلت فرم های اشتراک گذاری ویدئو تنها در صورتی مسئول نقض کپی رایت خواهند بود که بعد از اطلاع از آپلودهای غیرقانونی، سریعاً برای مسدود کردن دسترسی به آنها اقدام نکنند.
این پرونده در بحبوحه نبرد طولانی مدت بین صنعت یک تریلیون دلاری تولید فیلم و سریال در اروپا و پلت فرم های آنلاین مطرح می شود که اولی به دنبال جبران خسارت بارگذاری های غیر مجاز انواع ویدئو است.
این منازعه همینطور بخشی از یک درگیری گسترده تر در مورد این است که پلت فرم های آنلاین و رسانه های اجتماعی تا چه حد باید برای نظارت بر ارسال محتوای غیرمجاز، غیرقانونی یا نفرت انگیز مسئول شناخته شوند.
بر اساس این حکم، اپراتورهای پلت فرم های آپلود می توانند به افشای هویت کاربرانی که مرتکب تخلف می شوند و همچون افشای آدرس ایمیل آنها ملزم شوند. صدور این حکم مبتنی بر حکمی است که سال قبل توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا صادر شد.
تصمیم مذکور ناشی از شکایتی است که بوسیله ی یک تهیه کننده موسیقی ضد یوتیوب طرح شد. علت شکایت وی انتشار فایل ضبط های ویدئویی و صوتی وی در یوتیوب بود. یوتیوب حتی بعد از ارسال نامه ای از جانب وکیل وی و درخواست حذف آنها این کار را انجام نداد.
یوتیوب در واکنش مدعی شده به سیستم هایی که برای مبارزه با نقض کپی رایت بوجود آورده مطمئن است.

منبع:

دسته‌ها