پرتاب دو مأموریت در یک روز

به گزارش خرید بک لینک شرکتهای فضایی ˮاسپیس ایکسˮ و ˮراکت لبˮ هر دو قصد دارند امروز (جمعه اول آوریل) پرتاب هایی را انجام دهند و افراد علاقه مند می توانند پوشش زنده هر مأموریت را از سایت پایگاه خبری اسپیس مشاهده کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، پرتابگر “Electron” شرکت راکت لب مقرر است روز جمعه در ساعت ۸: ۳۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۷: ۰۵ به وقت تهران) از مرکز پرتاب این شرکت در نیوزلند، دو ماهواره رصد زمین را برای شرکت آمریکایی “بلک اسکای” ارسال نماید.
نزدیک به چهار ساعت بعد، ساعت ۱۲: ۲۴ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۰: ۵۴ به وقت تهران) یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در صورت مساعد بودن آب و هوا از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب خواهد شد و ۴۰ ماهواره را به مدار خواهد برد. اسپیس ایکس روز پنجشنبه (۳۱ مارس) در توییتی نوشت: هم اکنون تنها ۳۰ درصد احتمال آب و هوای مناسب برای پرتاب این مأموریت پیشبینی می شود.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مرحله نخست فالکون ۹ اندکی بعد از پرتاب شدن به زمین بازخواهد گشت و بر روی یک کشتی بدون سرنشین خودران مستقر در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد.
این پرتاب راکت لب که “Without Mission a Beat” نامیده می شود، بیست و پنجمین پرتاب پرتابگر “Electron” به صورت کلی خواهد بود. بر مبنای شرح مأموریت این شرکت، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تعداد ماهواره های تحویل داده شده توسط راکت لب مستقر در کالیفرنیا به ۱۱۲ ماهواره خواهد رسید. مأموریت جمعه اسپیس ایکس هم Transporter 4 نام دارد.

دسته‌ها