دلیوری رباتی که دو پا می شود

به گزارش خرید بک لینک یک شرکت سوئیسی اعتقاد دارد کامل ترین دلیوری ربات جهان را روانه بازر می کند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، یک شرکت سوئیسی معروف به «سوییس مایل» از یک دلیوری ربات رونمایی نمود. این ربات می تواند در چند ثانیه از چهار چرخ متحرک به دو پا تبدیل گردد. این شرکت مدعی است، کامل ترین ربات تحویل دهنده کالا در جهان را ساخته است.
دلیوری ربات شرکت سوئیس “مایل” در آزمایشگاه موسسه فناوری فدرال زوریخ ساخته شده و ۲۲.۳۲ کیلومتر در ساعت سرعت دارد؛ همینطور می تواند کالاها و اجناس تا وزن ۵۰ کیلو را حمل کند. ربات های دلیوری در آینده ای نه چندان دور به علت مسائلی مانند کاهش ترافیک شهری، تحویل سریع و مطمئن یک کالا و مبارزه با تغییرات آب و هوایی می توانند بسیار کارآمد باشند.
با عنایت به این که ۶۰ درصد از مردم جهان در شهرها زندگی می کنند، تحویل سریع و مطمئن یک کالا به مشتریان یک نیاز فزاینده بشمار می رود. این ربات کوچک می تواند مقیاسی کوچک از تحول در تحویل اقلام باشد و جایگزین پهبادهایی شود که برای تحویل کالا به کار گرفته می شوند. به علت این که این ربات توانایی «ایستادن روی پاها» را دارد، می تواند از پاهایی جلویی خود بعنوان بازو استفاده کند؛ بسته ها را تحویل بگیرد و به تنهایی در محفظه کالا قرار دهد. سایر پهبادها یا ربات های تحویل دهنده کالا برای این عمل احتیاج به نیروی انسانی دارند.
شرکت سوئیس مایل می گوید: ربات تولیدی آنها می تواند با پاها و چرخ های خود کار کند، ازاین رو عملکرد بهتری نسبت به سایر ربات ها یا پهبادهای دلیوری دارد و بر چالش های شهری مانند پله ها به سادگی چیره می شود. اضافه شدن چرخ به اندام های این ربات در مقایسه با ربات های تولیدی «بوستون دینامیسکس» یک تغییر اساسی بشمار می رود. قابلیت این ربات منحصرا فیزیکی و ظاهری نیست؛ به واسطه برخورداری از حسگرها و سیستم کنترل هوش مصنوعی می تواند مسیر را به بهترین شکل ترسیم کند.
هنوز هیچ اطلاعی درباره ی قیمت این ربات منتشر نشده، ربات تولیدی شرکت سوئیس “مایل” امسال میلادی به بازار عرضه می شود.

دسته‌ها