پای متاورس به عروسی ها هم باز شد!

به گزارش خرید بک لینک یک زوج هندی و یک زوج آمریکایی موفق شدند مراسم عروسی خویش را در ˮمتاورسˮ و به صورت مجازی برگزار کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از ان دی تی وی، یک زوج اهل تامیل نادو در هند با برگزاری مراسم عروسی خود در “متاورس”(Metaverse)، سنت و فناوری را به هم پیوند زدند. “دینش اس پی”(Dinesh SP) و “جاناگاناندینی راماسوامی” (Janaganandhini Ramaswamy) در سیوالینگاپورام که یک روستای قبیله ای کوچک در تامیل نادو است، ازدواج کردند و دوستان و خانواده آنها از سراسر جهان توانستند در این مراسم عروسی که در جهان مجازی برگزار شد، شرکت نمایند.
متاورس، یک محیط سه بعدی مجازی است که در آن، کاربران می توانند از راه آواتارهای دیجیتال با دیگران زندگی کنند و تعامل داشته باشند. متاورس، چندین عنصر از فناوری مانند حقیقت افزوده، بلاکچین و حقیقت مجازی را ترکیب می کند.
دینش اظهار داشت: به علت همه گیری کووید-۱۹ مجبور شدم تعداد دوستان و خانواده ام را برای ازدواج و پذیرایی، به ۱۰۰ نفر محدود کنم. بنابراین، تصمیم گرفتم مراسم ازدواج خویش را در حضور گروه کوچکی از میهمانان جشن بگیرم و آنرا به صورت مجازی در متاورس برگزار کنم. من در یک سال قبل روی فناوری بلاکچین هم کار می کردم.
دینش و جاناگاناندینی، پذیرایی با تم “هاگوارتز” را انتخاب کردند چونکه هر دو طرفدار هری پاتر هستند. یک استارت آپ معروف به “ترادیورس”(TardiVerse) به مدت یک ماه برای ایجاد متاورسی که قرار بود پذیرایی در آن صورت بگیرد، کار کرد. در کنار آواتارهای میهمانان و عروس و داماد، آواتار پدر درگذشته عروس هم ساخته شد.
عکس ها و فیلمهای مراسم عروسی متاورس، در فضای مجازی هم به اشتراک گذاشته شد.
علاوه بر این زوج هندی، یک زوج آمریکایی هم مراسم ازدواج خویش را در متاورس برگزار کردند. این مراسم با حضور ۲۰۰۰ مهمان، شاهدان و “کلینت بولیک”(Clint Bolick)، مقام قضایی دیوان عالی ایالت آریزونا برگزار شد.
“رایان هرلی”(Ryan Hurley) و “کندیس هرلی”(Candice Hurley)، عروس و داماد، “گروه حقوقی رز”(Rose Law Group) را برای رسمی کردن ازدواج خود استخدام کردند. “جردن رز”(Jordan Rose)، بنیان گذار و رئیس گروه اظهار داشت: این اولین عروسی است که در یک متاورس مبتنی بر بلاک چین برگزار شده است.
وی اضافه کرد: از آنجائیکه متاورس هنوز در مراحل ابتدایی خود است، ما الگویی قانونی را برای ازدواج به رسمیت شناخته شده توسعه داده ایم.
این گروه حقوقی با گنجاندن یک قرارداد قبل از ازدواج مجازی، یک چارچوب فرا ازدواج را ایجاد کردند که هویت های مجازی و دارایی های دیجیتال این زوج را در بلاک چین شناسایی می کند.
رز افزود: هم اکنون هیچ چارچوب قانونی برای ازدواج در متاورس وجود ندارد؛ ازاین رو اینکه آیا از نظر قانونی الزاماتی خواهد داشت یا خیر، هنوز مورد بحث است.
وی اضافه کرد: برخلاف جهان واقعی، متاورس با محدودیت های فیزیکی عروسی محدود نمی گردد. فقط در متاورس میتوان آزادانه ترین و تخیلی ترین عروسی رویایی را به حقیقت تبدیل کرد.
اگرچه این زوج ظاهرا یک عروسی در آینده را تصور می کردند اما با مشکلات فنی نسبتا قدیمی مواجه گشتند. دی سنترالند برای رسیدگی به تعداد میهمانان حاضر، با مشکل مواجه گردید و هدایا هم حدود ۲۰ دقیقه بعد از برگزاری مراسم اعلام گردید. آواتار رایان به درستی مشاهده نشد و ظاهر دیجیتالی کندیس هم فقط برای برخی از میهمانان به درستی قابل دیدن بود.
به رغم تضمین های رز در مورد قانونی بودن عروسی، به نظر می آید که خیلی از کارشناسان حقوقی در مورد این مورد متقاعد نشده اند. طبق گفته موسسات ازدواج آمریکا، خود واقعی افراد باید طی مراسم عروسی قانونی ظاهر شود، نه همتایان دیجیتالی آنها.
علاوه بر این، بیشتر ایالات آمریکا حتی اجازه نمی دهند که یک زن و شوهر از راه دور و از راه یک کنفرانس ویدیویی یا با حضور در مکان های جداگانه ازدواج کنند.

دسته‌ها