به دلیل انحصارگری؛ شکایت ۳ و دو دهم میلیارد دلاری انگلیس از فیسبوک

خرید بک لینک: فیسبوک با شکایتی ۳.۲ میلیارد دلاری در انگلیس روبه رو شده و علت این مساله سوءاستفاده شبکه اجتماعی مذکور از جایگاه برتر خود در بازار دیجیتال برای کنار زدن رقبا است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، برمبنای شکایت مورد اشاره فیسبوک از تسلط خود بر بازار فناوری دیجیتال برای کنار زدن رقبا و نیز سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی حدود ۴۴ میلیون کاربر سوءاستفاده کرده است. این شرکت قبلاً با شکایت مشابهی در خاک آمریکا نیز روبه رو شده است.
لیزا لودال گورمسن، مشاور ارشد سازمان نظارت بر رفتار مالی بریتانیا و یکی از متخصصان حقوق رقابت می گوید این پرونده را به نمایندگی از افرادی در بریتانیا مطرح کرده که بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از فیسبوک بهره برده اند و حقوقشان نقض شده است.
بر اساس شکایت مورد اشاره فیسبوک با تحمیل شرایط کاربری ناعادلانه به کاربران خود میلیاردها پوند درآمد به جیب زده و موفق شده اطلاعات خصوصی کاربران را بوسیله امکانات این شبکه اجتماعی گردآوری کند.
فیس بوک در واکنش، گفته مردم از خدمات آن بدان علت استفاده می نمایند که این شرکت به آنها ارزش ارائه می کند و کاربران می توانند کنترل معناداری به اطلاعاتی که در پلت فرم فیسبوک به اشتراک می گذارند، داشته باشند.

منبع:

دسته‌ها