رصد اعماق کیهان با بزرگترین دوربین دیجیتالی جهان

به گزارش خرید بک لینک بزرگترین دوربین دیجیتالی که تاکنون در جهان ساخته شده است، بزودی اعماق کیهان را برای ما هویدا خواهد نمود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بزرگترین دوربین دیجیتالی جهان درحال آماده شدن برای نصب در رصدخانه “ورا روبین”(Vera Rubin) در یکی از قله های کوه های کشور شیلی است.
به قول محققان، این پروژه بعد از تکمیل، هر سه روز یک مرتبه با بررسی اعماق کیهان، نیمی از آسمان جنوب را به تصویر خواهد کشید.
این پروژه با نام “نقشه برداری فضا و زمان”(LSST) یک نقشه برداری برنامه ریزی شده ۱۰ ساله از آسمان جنوب است که در “رصدخانه “ورا روبین”(Vera Rubin) که هم اکنون در قله “ال پنون کرو پاچون”(El Penon Cerro Pachon) در شمال کشور شیلی درحال ساخت است، انجام می شود.
در بیانیه دانشگاه “استنفورد” که سرپرست ساخت این دوربین است، آمده است: داده های این پروژه به محققان در سرتاسر جهان این امکان را می دهد تا طیف گسترده ای از سوالات مهم در مورد خصوصیت های انرژی تاریک و ماده تاریک، شکل گیری کهکشان راه شیری، خصوصیت های اجرام کوچک در منظومه شمسی و مسیرهای سیارک های بالقوه خطرناک را ارزیابی کنند.
دوربین “LSST” یک دوربین ۳.۲ گیگاپیکسلی(۳.۲ میلیارد پیکسلی) است که می تواند به دوردست ها و در واقع گذشته ی جهان در آسمان نگاه کند و منطقه بسیار وسیع تری را نسبت به قبل تصویر کند.
تصاویری که به صورت هفتگی توسط “LSST” گرفته می شود، یک پروژه ۱۰ ساله برای کشف آنچه که خیلی از جهان های دور از ما تابحال از ما پنهان کرده اند، است.
دوربین “LSST” از شش فیلتر نوری دوار تشکیل شده است که میتوان آنها را با عنایت به آنچه که ستاره شناسان در کوشش برای ثبت آن هستند و شرایط نوری در هر شب، جابجا کرد. این فیلترها امکان تصویربرداری از آسمان را در شش باند مختلف از طیف الکترومغناطیسی فراهم می کنند.
دوربین “LSST” تا آنجایی که امکان دارد آسمان را نقشه برداری می کند و چگونگی تغییر آنرا برای درک ماهیت کهکشان های دوردست و رویدادهای گذشته ردیابی می کند.
این دوربین همینطور سیارک های نزدیک به زمین را زیر نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که با سیاره ما برخورد نمی کنند.

منبع:

دسته‌ها