بهبود سریع تر تاندون لطمه دیده با راه رفتن!

خرید بک لینک: پژوهشگران مرکز تحقیقات دستگاه های پزشکی ˮSFIˮ از دانشگاه ملی ˮگالویˮ(Galway) ایرلند نشان داده اند که چگونه راه رفتن ساده می تواند یک ایمپلنت درمانی را فعال کرده و سرعت بهبود بیماریهای ماهیچه ای اسکلتی افزایش دهد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، این تحقیقات به گسترش طیف جدیدی از دستگاه های محرک کمک می نماید. این دستگاهها امکان کنترل پروسه بازسازی بافت های اسکلتی ماهیچه ای به وسیله ی تحریک الکتریکی را فراهم می کنند و می توان از آنها برای درمان لطمه دیدگی تاندون و لطمه های ناشی از ورزش بدون استفاده از دارو یا محرک خارجی بهره برد.
دکتر “مانوس بیگز”(Manus Biggs)، محقق اصلی این تحقیقات می گوید: یکی از هیجان انگیزترین بخش های مطالعات ما این است که می توان از این دستگاهها برای افزایش سرعت بهبود تاندون های لطمه دیده به ویژه در ورزشکاران بهره برد.
پژوهشگران در این مطالعه بررسی کردند که آیا ترکیب درمان های الکتریکی و ورزش می تواند به بهبود پروسه درمان تاندون لطمه دیده کمک نماید یا خیر. آنها دریافتند که بازسازی سلول های در رابطه با تاندون را می توان با بهره گیری از تحریک الکتریکی که توسط دستگاه های قابل کاشت در بدن ایجاد می شود کنترل کرد. انرژی مورد نیاز این دستگاهها را می توان به کمک فعالیت و حرکات بدنی فراهم نمود.
دکتر “مارک فرناندز”(Marc Fernandez) می گوید: درمان موفقیت آمیز تاندون لطمه دیده جزو چالش های مهم علم پزشکی است.
تحقیقات ما نشان میدهد که کشش به وجود آمده در ایمپلنت هنگام راه رفتن موجب به وجود آمدن بار الکتریکی در ناحیه لطمه دیده شده و بدین سان پروسه بازسازی تاندون شروع می شود.
در این دستگاه محرک از پارچه ای مشابه تور استفاده می شود که ماده ی پیزوالکتریک نام دارد. این پارچه زمانی که کشیده می شود یا تحت فشار مکانیکی قرارمی گیرد برق تولید می کند. جنس آن از نانوالیافی به ضخامت یک هزارم موی انسان است.
دکتر فرناندز اضافه کرد: ما دستگاهی قابل کاشت ساخته ایم که از نظر الکتریکی فعال است و می تواند ترمیم تاندون لطمه دیده را کنترل کند. ما در این تحقیقات کیفیت عملکرد درمانی دستگاه را با بهبود ساختار و سازگاری بیولوژیکی آن افزایش دادیم.
به قول دکتر بیگس، انتظار می رود چنین دستگاهی که انرژی خودرا بوسیله حرکات بدن تامین می کند و می تواند بهبود لطمه دیدگی تاندون را سرعت بخشد بر سایر دستگاه های احیاکننده به ویژه در حوزه ی ورزشی تاثیر قابل توجهی بگذارد. این دستگاهها مقرون به صرفه هستند و کاشت آنها در بدن آسان است.
نتایج این تحقیقات در مجله ی “Advanced Materials” به چاپ رسیده است.

منبع:

دسته‌ها