کمبود متخصص امنیت سایبری روز به روز بحرانی تر می شود

به گزارش خرید بک لینک کمبود نیروی متخصص در حوزه امنیت سایبری به یک بحران در عرصه امنیت سایبر مبدل شده و شرکتهای مختلف در تلاش هستند به هر نحو ممکن بر این بحران غلبه کنند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از زد دی نت، سرمایه گذاری اندک در این حوزه و عدم رغبت برای تحصیل در حوزه امنیت سایبری سبب شده تا خیلی از مؤسسات و نهادهای دولتی و خصوصی در سرتاسر جهان برای تأمین نیروی متخصص در بخش مورد اشاره گرفتار مشکل شوند و فشار کار زیادی به فعالان در این بخش تحمیل شود.
دورکاری ناشی از شیوع کرونا سبب شده تا چالش های بیشتری برای تأمین امنیت زیرساخت های شبکه ای به وجود آید و یک مطالعه جهانی در این حوزه که توسط انجمن امنیت سیستم های اطلاعاتی و مؤسسه تحلیل گر گروه استراتژی شرکتهای تجاری انجام شده، نشان داده است کمبود سرمایه گذاری در حوزه تأمین امنیت سایبری در کنار چالش فشار کاری می تواند شرایط را در این بخش بحرانی تر کند.
بررسی مورد اشاره که از راه گفتگو با بیشتر از ۵۰۰ متخصص امنیت سایبری در سرتاسر جهان انجام شده، نشان داده است از نظر ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان کمبود نیروی ماهر در حوزه امنیت سایبری بر روی سازمان های مختلف حرفه ای تاثیر منفی گذاشته است. ۱۰ درصد از پاسخ دهندگان این تاثیر را بسیار جدی دانسته اند.
۶۲ درصد از پاسخ دهندگان هم گفته اند که کمبود نیروی متخصص فشار کار فعالان در حوزه امنیت سایبری را افزایش داده است. ۳۸ درصد از این متخصصان اعلام نموده اند این وضعیت بر سلامت روانی آنها تاثیر منفی گذاشته است.
بر اساس این گزارش نبردهای سایبری ناشی از حملات باج افزاری در خیلی از مشاغل چالش های ویرانگری بوجود آورده و هم اکنون متخصصان امنیت سایبری با بزرگترین تهدیدها به چالش کشیده شده شده اند ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند افزایش دورکاری به دلیل شیوع کرونا سبب افزایش استرس و بیشتر شدن نگرانی های حرفه ای آنها شده است.

دسته‌ها