توسط کوالکوم صورت می گیرد؛ تولید تراشه ۶ نانومتری برای گوشیهای نسل پنجم

به گزارش خرید بک لینک شرکت کوالکوم از تولید تراشه های فوق پیشرفته شش نانومتری اسنپ دراگون ۷۷۸ جی جهت استفاده در گوشیهای سازگار با شبکه های نسل پنجم تلفن همراه اطلاع داده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از انگجت، نصب این تراشه بر روی برخی گوشیهای نسل پنجم میان رده و پیشرفته از اواخر سالجاری میلادی آغاز خواهد شد.
کوالکوم پیش از این و در ماه مارس تراشه اسنپ دراگون ۷۸۰ جی را عرضه نموده بود که به صورت خاص برای گوشیهای میان رده طراحی شده است. در تراشه جدید ۷۷۸ جی از پردازنده تازه کریو ۶۷۰ استفاده شده که عملکرد آنرا در مقایسه با تراشه های قبلی کوالکوم تا ۴۰ درصد بهبود می بخشد.
پردازنده گرافیکی این تراشه هم آدرنو ۶۴۲ ال نام دارد که نسبت به پردازنده های گرافیکی قبلی کوالکوم تا ۴۰ درصد سریع تر است. تازه ترین نسل موتور هوش مصنوعی کوالکوم یعنی نسل ششم این موتور هم بر روی پردازنده مذکور نصب شده است که باعث ارتقای کیفیت مکالمات صوتی و ویدئویی و حذف اصوات مزاحم و هم ارتقای کیفیت تصاویر دوربین می شود.
پشتیبانی از سیستم ضبط ویدئوی HDR10+ و هم عکاسی از سه لنز مختلف عریض، فوق عریض و زوم شده در آن واحد همچون توانمندی های دیگر این تراشه است. تراشه شش نانومتری مذکور از بلوتوث ۵.۲ و وای فای ۶ هم پشتیبانی می کند.

منبع:

دسته‌ها