گوگل تا ۲۰۲۹ کامپیوتر کوانتومی تجاری می سازد

خرید بک لینک: ساندار پیچای مدیر عامل گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت اعلام نمود امیدوار است گوگل تا سال ۲۰۲۹ بتواند یک کامپیوتر کوانتومی تجاری بسازد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از یاهونیوز، از طرف دیگر اریک لوسرو یکی از مهندسان ارشد واحد هوش مصنوعی گوگل نیز با ارسال پستی وبلاگی تأیید کرده که یکی از اهداف گوگل ساخت کامپیوتری کوانتومی است که توان پردازش و سرعت محاسباتی منحصر به فردی داشته باشد.
گوگل مجموعه ای جدید را در سانتاباربارای کالیفرنیا به همین کار مختص کرده است. نخستین پایگاه داده کوانتومی گوگل در همین مرکز واقع است و آزمایشگاه هایی برای تحقیق در حوزه سخت افزار نیز در آن به وجود آمده است.
همچنین مقرر است تاسیساتی برای تولید تراشه های مورد استفاده در کامپیوتر های کوانتومی در مرکز مورد اشاره تأسیس شود. قدرت پردازش بالا، دقت بی همتا و امکان فعالیت در مقیاس گسترده همچون مهم ترین مزایای کامپیوتر های کوانتومی است که می توانند پیچیده ترین محاسبات را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند.
از این طریق تحولی اساسی در حوزه بهداشت و درمان، اقتصاد، رمزگذاری، هوش مصنوعی، انرژی و توسعه پایدار ایجاد می شود. باتوجه به نگرانی های ناشی از تداوم گرمایش زمین و احتمال شیوع بیماریهای خطرناک تازه، کامپیوتر های کوانتومی می توانند بمنظور غلبه بر چالش های مذکور به کمک انسان ها بیایند.

منبع:

دسته‌ها