بالاترین میزان کربن دی اکسید در ۳ و شش دهم میلیون سال قبل

خرید بک لینک: تحقیقات جدید نشان میدهد که افزایش سطح کربن دی اکسید ناشی از کارهای انسانی حالا به بیشترین میزان در ۳.۶ میلیون سال قبل رسیده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، اداره ملی اقیانوس و جوی آمریکا(NOAA) اعلام نمود که میزان کربن دی اکسید(CO۲) و متان موجود در جو همچنان در سال ۲۰۲۰ به طرز نگران کننده ای بالا رفته و به بالاترین حد خود در ۳.۶ میلیون سال قبل رسیده است.
“کولم سوئینی” معاون “آزمایشگاه نظارت جهانی” در بیانیه NOAA اظهار داشت: کارهای انسانی موجب تغییر شرایط اقلیمی می شود و اگر بخواهیم بدترین تأثیرات را کاهش دهیم، باید بر کاهش انتشار آلاینده ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی تا نزدیک به صفر تمرکز نماییم و حتی در این صورت هم باید به دنبال راه هایی برای حذف بیشتر گازهای گلخانه ای از جو باشیم.
NOAA همین طور گزارش داده است که میانگین سطح جهانی CO۲ محاسبه شده از اندازه گیری های جمع آوری شده در مکان های نمونه برداری ازراه دور ۴۱۲.۵ قسمت در میلیون(ppm) در سال ۲۰۲۰ بوده است که حاکی از افزایش ۲.۶ ppm در طول این سال است.
در همین حال، موسسه اقیانوس شناسی “اسکریپس”(Scripps) در دانشگاه “سن دیگو” یافته های مشابهی را بیان کرد در خصوص اینکه سطح CO۲ حالا ۵۰ درصد بیشتر از پیش از انقلاب صنعتی است. این تغییرات به کارهای انسانی نسبت داده شده است.
ایجاد تغییری که برای محافظت از کره زمین و تنوع زیستی نیاز داریم کار کوچک و کمی نیست. خوشبختانه با وجود این، سالهاست که مهندسان و متخصصان دست به نوآوری زده اند و برخی از راهکارهای خودرا ارایه داده اند. حالا استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در سراسر جهان درحال بالا رفتن است، بطوریکه تعدادی از کشورها بطور قابل توجهی به تامین تمام نیازهای انرژی خود با انرژی های تجدیدپذیر نزدیک شده اند.
به همین ترتیب، تکنولوژیهای جدید مانند فتوسنتز مصنوعی و تولید سوخت های زیستی از ضایعات گیاهانی مانند جو در حال ایجاد تغییر در استفاده ما از انرژی های مورد نیازمان است.
گفتنی است که روش های نوظهوری ابداع شده اند که مانند فناوری های به نمایش درآمده در فیلم های علمی-تخیلی است. برنامه هایی که توسط شرکت های استارتاپی ابداع شده است، مانند استفاده از تپه ها بعنوان باتری های بزرگ یا دستگاهی که از رطوبت هوا برق تولید می کند.
هرقدر که این نوآوری ها هم اکنون هیجان انگیز هستند، هم اکنون بهتر است به فناوری های اثبات شده در مقیاس های بزرگتر مانند انرژی های تجدیدپذیر و شاید حتی انرژی هسته ای اعتماد نماییم. اما اینکه آیا آنها برای ایجاد تغییر دراین زمینه کافی خواهند بود یا نه را فقط گذر زمان نشان خواهد داد.

منبع:

دسته‌ها