ذوب اهن اصفهان، معادن زغال سنگ البرز مرکزی را توسعه می دهد

به گزارش خرید بک لینک مراسم رسمی واگذاری مدیریت و راهبری معادن زغال سنگ سوادکوه (البرز مرکزی) به ذوب آهن اصفهان با حضور تعدادی از مسئولین برگزار گردید.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ذوب آهن اصفهان، مراسم رسمی واگذاری مدیریت و راهبری معادن زغال سنگ سوادکوه (البرز مرکزی) به ذوب آهن اصفهان با حضور تعدادی از مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی، شهرستان سوادکوه و شرکت پیشرو معادن سوادکوه ذوب آهن ۱۸ فروردین ماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار گردید. مرتضی یزدخواستی، عضو هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان در این مراسم اظهار داشت: این شرکت بعنوان مادر صنعت فولاد کشور، پیشگام اکتشاف معادن کشور بود و معادن البرز مرکزی هم توسط این شرکت افتتاح شد. مالکیت این معادن بر مبنای سیاست های گذشته به بخش خصوصی واگذار شد اما بعد از آنکه ذوب آهن اصفهان هم وارد بورس شد، این شرکت به منظور تأمین پایدار مواد اولیه، مجدداً به امر اکتشاف و توسعه معادن ورود کرده و مدیریت و بهره برداری از معادن زغال سنگ سواد کوه در البرز مرکزی را از راه تأسیس شرکت پیشرو معادن سوادکوه در اختیار گرفته است. وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان تجربه موفقی هم در امر مدیریت و راهبری معادن زغال سنگ در البرز شرقی دارد که از آن تجربه میتوان در معادن سوادکوه بهره برد و امیدوارم شاهد توسعه این معادن و بهره برداری از تمام ظرفیت تولیدی این معادن باشیم. طالبی فرماندار شهرستان سواد کوه هم در این مراسم اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان از دهه ۵۰ در این معادن حضور داشته و در آن زمان، رفاه و توسعه اقتصادی را برای منطقه به همراه آورد. این مقام مسئول اضافه کرد: در دوره ای که بهره برداری از معادن زغال سنگ سواد کوه توسط ذوب آهن اصفهان انجام می شد، دوران طلایی این معادن بود که برای ۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد اما بعد از آن متأسفانه با واگذاری این معادن به بخش خصوصی، شاهد رکود آنها بودیم. وی اظهار داشت: احیا و توسعه معادن، افزایش تولید، اشتغال زایی و توسعه اقتصادی، توجه به صنایع تبدیلی، آموزش تخصصی و … همچون مواردی است که امیدوارم با بازگشت ذوب آهن اصفهان و مدیریت باردیگر این معادن، مورد توجه قرار گیرد و باردیگر شاهد دوران طلایی البرز مرکزی باشیم. محمدجعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان هم در نشست خبری پیش از این مراسم اظهار داشت: الان در کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن زغال سنگ تولید می شود در حالیکه نیاز کشور حدود ۳ میلیون تن و نیاز ذوب آهن حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کنسانتره زغال سنگ است و بنابراین باید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغال سنگ وارد کرد. البته زغال داخلی کیفیت لازم را ندارد و الزاماً باید ۲۰ تا ۳۰ درصد زغال مصرفی از واردات تأمین شود. وی ادامه داد: الان تولید معادن زغال سنگ سواد کوه در سال حدود ۱۰۰ هزار تن کنسانتره زغال سنگ است در حالیکه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزارتنی دارد ازاین رو توسعه استخراج بسیار ضروریست.
معاون خرید ذوب آهن اظهار داشت: زغال این معادن از کیفیت خوبی برخوردار می باشد و می تواند میزان واردات را کم کند. البته هدف ما دستیابی به حداکثر استخراج در سریع ترین زمان امکان دارد که اشتغال زایی و توسعه اقتصادی برای این منطقه به همراه دارد. افشین مختاری مدیرعامل شرکت پیشرو معادن سواد کوه هم اظهار داشت: مطالعات خرید این معادن از سال قبل شروع شد و در نهایت ۵ معدن زغال سنگ و یک گواهی کشف به انضمام دارایی های این معادن خریداری شد. وی ادامه داد: الان در این معادن حدود هزار نفر مشغول به کار هستند که امیدوارم با توسعه معادن، شاهد اشتغال زایی مناسب برای این منطقه باشیم. مختاری اظهار داشت: برای توسعه فعالیت این معادن به زیرساخت هایی نیاز است که الان در حال مهیا کردن این ملزومات هستیم. مدیرعامل شرکت پیشرو معادن سوادکوه ضمن اشاره به اینکه این معادن در دهه ۵۰ توسط ذوب آهن اصفهان به راه افتاده است، اظهار داشت: از تجربه بیشتر از نیم قرنی ذوب آهن اصفهان جهت اصلاح ساختار سازمانی و تجهیزاتی این معادن بهره می گیریم و اساسا شاهد توسعه آنها خواهیم بود. وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده ریل و آرک معدن هم هست و تجربه بسیار گران بهایی در مدیریت معادن دارد که این امر در معادن البرز شرقی هم متبلور شده است. مختاری ضمن اشاره به تأسیس شرکت پیشرو معادن سوادکوه توسط ذوب آهن اظهار داشت: با ایجاد این شرکت، عوائد اقتصادی و اشتغالزایی حاصل از توسعه این معادن به این منطقه می رسد و ذوب آهن اصفهان، توسعه مالکیت معادن در استان ها را مدنظر ندارد بلکه تنها، تأمین پایدار مواد اولیه است. روح ا… فاضل پور مدیر امور مجامع و شرکتهای ذوب آهن اصفهان هم اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی ۱۰ شرکت زیرمجموعه دارد که دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند و بر مبنای سیاست های سهامدار عمده که ذوب آهن است، عمل می کنند. وی ادامه داد: هدف اصلی برای هر ۱۰ شرکت، پیوستن آنها به بورس است که احتیاج به زیرساخت، شفاف سازی و دیگر ملزومات دارد. خوشبختانه جهت ۶ شرکت، اقدامات لازم برای پیوستن به بورس انجام شده و برای شرکت پیشرو معادن سوادکوه هم در نظر است پس از گذشت ۲ تا ۳ سال مالی، اقدامات لازم صورت گیرد. لازم به ذکر است بعد از این مراسم، لوح های یادبود به خانواده شهدای والامقام سواد کوه اهدا شد و مسئولین حاضر، ضمن بازدید از معادن زغال سنگ سوادکوه، در مراسم نمادین واگذاری مدیریت این معادن به ذوب آهن حضور بهم رساندند.

دسته‌ها