مصر رباتی را برای انجام آزمایش کووید-۱۹ توسعه داد

خرید بک لینک مصر رباتی را برای انجام آزمایش کووید-۱۹ توسعه داد
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از ان دی تی وی، در شرایطی که مصر با موج دوم ویروس کرونا روبرو شده است، یک مخترع در حال آزمایش یک ربات کنترل از راه دور است که می تواند آزمایش کووید-۱۹ را انجام دهد، دمای بدن بیماران را اندازه گیری کرده و در صورت عدم استفاده بیماران از ماسک در بیمارستان خصوصی در شمال قاهره، به آنها اخطار دهد.
محمود الکومی، طراح این ربات می گوید: این ربات می تواند به کمتر شدن تماس کادر درمانی با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و پیشگیری از انتقال ویروس کمک نماید.
ربات مذکور که دارای صورت شبه انسان و سر و بازوهای رباتیک است، می تواند آزمایش خون انجام دهد، آزمایش اکوکاردیوگرام و اشعه ایکس انجام دهد و نتایج این آزمایشات را در صفحه ای که به جلوی بدنش و روی سینه آن متصل است، به بیماران نشان دهد.
الکومی اظهار داشت: من تلاش کردم ربات انسان نما باشد تا بیماران از آن نترسند و هنگامیکه او برخی معاینات را بر روی آنها انجام می دهد، حس بدی به آنها دست ندهد. تابحال بیماران واکنش خوبی دربرابر او نشان داده اند. آنها ربات را دیدند و نه تنها نترسیدند، بلکه اعتماد بیشتری داشتند، چون که ربات دقیق تر از انسان است.
ربات”Cira-۰۰۳″ چانه بیمار را بالا برده و سپس به کمک بازوهایش سواب را داخل دهان بیمار برده و آزمایش کروناویروس را انجام می دهد.
“ابوبکر المیحی” (Abu Bakr El-Mihi)، رئیس یک بیمارستان خصوصی که این ربات در آنجا در حال آزمایش است، اظهار داشت که آنها از این ربات برای گرفتن دمای بدن افرادی که مشکوک به بیماری کووید-۱۹هستند، استفاده می نمایند.

منبع:

دسته‌ها