ابداع تکنولوژی جدید تصویربرداری از فعالیت مغز کودکان

پژوهشگران انگلیسی از ابداع فناوری جدیدی آگاهی داده اند که تصویربرداری از فعالیت مغزی کودکان و نوزادان را بطور دقیق برای نخستین بار ممکن می کند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از نیواطلس، مزیت این فناوری آزار ندیدن کودکان و نوزادان است و به پزشکان امکان می دهد در محیطی طبیعی و بدون نیاز به دستگاه گرانقیمت ام آر آی مغز کودکان را اسکن کرده و شرایط آنرا بررسی نمایند.
هم حالا ابهامات زیادی در مورد نحوه رشد و فعالیت مغز کودکان وجود دارد و علت اصلی این مساله دشواری استفاده از دستگاه های اسکنر سنتی مغز در مورد اطفال و نوزادان است. تحرک فراوان نوزادان نیز استفاده از دستگاه های مورد اشاره را تقریباً ناممکن می کند و پس سیستم جدید می تواند مشکلات مورد اشاره را حل کند.
این سیستم مبتنی بر استفاده از یک کلاه نرم پوشیدنی است که بر روی سر نوزادان قرار می گیرد و در آن از فناوری توموگرافی نوری با چگالی بالا استفاده شده است. هر کاشی شش ضلعی روی کلاهک شامل سه منبع LED و چهار سنسور است. اشعه مادون قرمز نیز برای شناسایی تغییرات مغز کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. پژوهشگران با بررسی تغییرات مورد اشاره نقشه بخش های مختلف مغز کودکان را تهیه می کنند و به صورت آنی بر روی آن کار می کنند.
داده های اولیه به دست آمده از این روش تصویربرداری نشان میدهد که می توان از این شیوه برای مطالعه دقیق روند کارهای مغز کودکان و نوزادان بهره برد و لطمه ها و مشکلات احتمالی شبکه عصبی یا مغز آنها را شناسایی کرد.

دسته‌ها