نتایج تحقیقات محققان مایکروسافت نشان داد برزخی به نام دورکاری!

خیلی از مردم حسرت دورکار شدن کارمندان را می خورند و حتی برخی مدیران هم فکر می کنند دورکاری سبب می شود کارمندان وقت بیشتری برای استراحت داشته باشند، در حالیکه مطالعه محققان شرکت مایکروسافت بر روی کارمندان این شرکت که چند ماه است دور کار شده اند، چیز دیگری را نشان داده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از زد دی نت، کار کردن از خانه کاری است که خیلی از کارمندان برای آن آماده نشده بودند و به صورت ناگهانی با آن مواجه گشتند که همین مساله سبب شده است متحمل عواقب ناشی از آن شوند.
شرکت مایکروسافت در فرستادن خیلی از کارمندان خود به دورکاری از خانه به دنبال شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ و همینطور در مطالعه عواقب آن پیشرو بوده است.
نتایج مطالعه این شرکت بر روی کارمندان دورکار در مجله Harvard Business Review انتشار یافته است.
ما مقرر است باور داشته باشیم که فناوری سبب می شود کارآیی بیشتری داشته باشیم و زندگی ما را آسان تر و بهتر کند. در بعضی موضوعات مطمئناً همین طور است. با این وجود، نتیجه مطالعات در این باب نشان داده است که یکی از عواقب مهم دورکاری از خانه این است که روزِ کاری طولانی تر می شود و محققان می گویند افراد در حالت دورکاری به صورت متوسط چهار ساعت در هفته بیشتر کار می کنند.
محققان تلاش کردند تا دریابند که چرا دورکاری منجر به صرف وقت بیشتری برای کار می شود. آنها دریافتند که افراد در طول روز برای انجام سایر موارد ضروری زندگی که گریزی از آنها نیست، وقت صرف می کنند و این مورد سبب می شود به رغم اینکه کارمندان کار خویش را زودتر شروع می کنند، اما آنرا دیرتر به پایان برسانند.
کارمندان وقتی در محل کار خود هستند، وقت خویش را کمتر اتلاف می کنند، چون که بعنوان مثال زمان مشخص و محدودی برای صرف ناهار دارند، اما صرف ناهار در خانه احیانا کمی بیشتر طول می کشد. اتفاقات و کارهایی از این دست سبب می شود کارمندان متحمل ساعت کاری بیشتری در حالت دورکاری شوند.
این مطالعه نشان داد که کارمندان مایکروسافت در دورکاری، ۱۰ درصد بیشتر وقت خویش را در جلسات آنلاین می گذرانند، چون که در شرایط دورکاری امکان برقراری مکالمه و هماهنگی های گاه و بیگاه روزانه که ناشی از ملاقات حضوری کارمندان با یکدیگر در اتاق ها و راهروها است، فراهم نیست.
همینطور به نظر می آید مدیران مبادرت به ارسال پیام های فوری و شخصی بیشتری می کنند که قابل درک است، اما در نوع خود می تواند دردسرساز هم باشد.
خوشبختانه رفاه کارکنان در مایکروسافت در اولویت قرار دارد و این شرکت مبادرت به راه اندازی یک کمپین به نام “Recharge Fridays” کرده است که روزی عاری از برگزاری جلسات برای کارکنان است.

منبع:

دسته‌ها