نتایج امیدبخش برای واکسن سرطان

خرید بک لینک: بعد از انجام آزمایش بالینی یک واکسن برای سرطان، نتایج امیدوارکننده ای از این آزمایشات منتشر گردید.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از دیلی میل، یک تیم تحقیقاتی بین المللی به سرپرستی موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا، تاثیر واکسن های شخصی شده روی ۱۴۴ بیمار را بررسی کرد.
این واکسن برای تقویت دفاع طبیعی بدن، در کنار شیمی درمانی طراحی شده است.
این روش درمانی با بافت برداری از یک تومور شروع شده و سپس از هوش مصنوعی برای تشخیص پروتئین های مشخص که با سیستم ایمنی بدن شناخته نشده اند، استفاده می نماید.
در این پژوهش پژوهشگران از این پروتئین ها استفاده کردند تا واکسن هایی مناسب برای هر بیمار سرطانی بسازند و سپس این واکسن ها را در کنار شیوه درمانی ایمنی درمانی داروی “آتزولیزومب” تجویز کردند. این افراد مبتلا به سرطان های متفاوت همچون سرطان ریه، پستان و روده بودند.
در آزمایش بالینی واکسن، بیماران واکسنی را دریافت نمودند که برمبنای اطلاعات ژنتیکی موجود در بافت تومور و نمونه خون آنها منحصر به فرد بود.
“خوانیتا لوپز” محقق پروژه اظهار نمود: خیلی از سرطان ها می توانند با موفقیت از سیستم ایمنی بدن دور شوند و ما در مسیری هستیم که بررسی نماییم کدام یک از سرطان ها این توانایی را دارند.
این واکسن توسعه داده شده، با فعال کردن سلول های ایمنی بدن برای مشخص کردن اصل سرطان به سیستم ایمنی بدن کمک می نماید و این سیستم را ترغیب می کند که تعداد بیشتری سلول ایمنی بسازد.
پژوهشگران توانستند با بهره گیری از این اطلاعات، نوعی واکسن سرطان تولید کنند که با عنوان واکسن پیام رسان RNA شناخته می شود و می تواند برای تومورهای هر بیمار سرطانی با سرطان های مختلف طراحی شود.
لوپز اظهار نمود: از آنجائیکه خیلی از جهش ها بین سرطان ها مشترک نیستند، یک رویکرد درمانی شخصی سازی شده می تواند تومورها را مورد هدف قرار دهد و ممکنست یک استراتژی ایمنی درمانی مناسب برای بیماران بیشمار سرطان باشد.
طی آزمایش بالینی این پژوهش، بیماران یک دفعه در هفته به مدت ۶ هفته، ۱۵ تا ۵۰ میکروگرم از سه دوز مختلف واکسن را دریافت نمودند.
در نتیجه تزریق این واکسن، بیماران عموما عوارض جانبی کم تا متوسط از خود نشان دادند.
ولی تنها تومورهای هشت درصد از بیماران روند کاهشی داشت و ۴۹ درصد دیگر در وضعیت بیماری خود پایدار بودند و تومورهای آنها نه رشد کرد و نه کوچک شد.
بررسی نمونه خون دریافت شده از ۶۳ بیمار نشان داد که در ۷۳ درصد آنها، سیستم ایمنی فعال شد.
با وجود این، قراراست جمعیت بیشتری از بیماران با این روش درمانی مورد درمان قرار گیرند.
نتایج این پژوهش در کنفرانس “AACR Virtual Annual Meeting II” ارائه شد.

منبع:

دسته‌ها