درگذشت همسر فضانورد معروف آمریکایی به سبب مبتلاشدن به کووید-۱۹

خرید بک لینک: عوارض ناشی از بیماری ˮکووید-۱۹ˮ سبب فوت ˮآنی گلنˮ ( Annie Glenn) همسر فضانورد فقید آمریکایی یعنی ˮجان گلنˮ( John Glenn) شد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از اسپیس، “آنی گلن” همسر “جان گلن” فضانورد فقید ناسا در سن ۱۰۰ سالگی درگذشت.
جان گلن نخستین فضانورد آمریکایی بود که به دور زمین چرخید.
این فضانورد در سال ۲۰۱۶ میلادی درگذشت و حال همسر او یعنی آنی گلن بر اثر عوارض ناشی از مبتلاشدن به بیماری “کووید-۱۹” درگذشت.
مقامات ناسا در اطلاعیه ای رسمی راجع به فوت این زن اعلام کردند: ما عمیقا از درگذشت آنی گلن که یک عضو قوی از جامعه نظامی و فضایی بود، ناراحتیم. حمایت شجاعانه او از همسرش جان، بی نظیر بود. وی برای همسر دیگر فضانوردان که همیشه نگران همسر خود هستند، یک الگوست.

جان گلن اولین آمریکایی بود که به مدار زمین رفت و بعد از سه بار گردش در مدار به زمین بازگشت. این پرواز موفقیت آمیز در بیستم فوریه سال ۱۹۶۲ به وقوع پیوست و سرآغاز یک رشته عملیات گسترده خلبانی در فضا برای آمریکا شد. گلن بعنوان کمک خلبان در دو ماموریت اولیه مرکوری، با اختلاف اندکی عنوان نخستین آمریکایی در فضا را از دست داد. در آخرین پروازش که در داخل کپسول مرکوری صورت گرفت، سه بار به دور مدار زمین در کمتر از ۵ ساعت چرخید.
وی در ۷۷ سالگی در مأموریت” STS-۹۵” شرکت کرد و نام خودرا بعنوان پیرترین فضانوردی که تاکنون به فضا رفته است، ثبت نمود.
آنی گلن روز گذشته در خانه سالمندان فوت کرد و در طول عمر ۱۰۰ ساله اش، حامی معلولان و افرادی با اختلالات ارتباطی بود.
وی خود نیز بیشتر عمر خودرا با اختلال گفتار گذراند.
جان و آنی گلن از سال ۱۹۴۳ میلادی با یکدیگر ازدواج کردند و حاصل زندگی مشترک ۷۳ ساله آنها دو فرزند بود.
این زن به جهت موفقیت های همسرش در حوزه فضا مجبور به انجام مصاحبه های زیادی بود ولی به سبب اختلال گفتاری خود تمایلی به این کار نداشت.
وی در نهایت در ۵۳ سالگی این اختلال را از بین برد و زمانی که جان گلن به پیرترن فضانوردی تبدیل شد که به فضا رفته، علاقه ای بیشتری برای مصاحبه با رسانه ها داشت.

منبع:

دسته‌ها