با تلاش پژوهشگران هلندی صورت گرفت ابداع آلیاژ سیلیکونی با قدرت انتشار نور

خرید بک لینک: پژوهشگران هلندی، نوعی آلیاژی سیلیکونی ابداع نموده اند که قدرت انتشار نور را دارد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، کوشش برای ابداع تراشه های کوچک تر، با موانع خیلی از جمله محدودیت سیلیکون رو به رو است. از طرف دیگر، سیلیکون در انتشار نور بسیار ضعیف است؛ در صورتیکه اتصالات نوری می توانند با از بین بردن مشکلات مربوط به گرما و انرژی، پردازنده های متراکم تر و سریع تری فراهم آورند.
پژوهشگران “دانشگاه فنی آیندهوون”(TU/e) هلند، نوعی آلیاژ سیلیکونی ابداع نموده اند که می تواند از عهده انتشار نور برآید. این آلیاژ، تلفیقی از سیلیکون و ژرمانیم است که در ساختاری شش ضلعی قرار گرفته اند. این ساختار به آنها امکان می دهد که نور را منتشر کنند.
بگفته پژوهشگران، دانشمندان به مدت ۵۰ سال اهتمام داشته اند تا چنین کاری انجام دهند و یک گروه پژوهشی نیز در سال ۲۰۱۵، یک سیلیکون شش ضلعی ابداع کرد اما سیلیکون آنها نتوانست از عهده انتشار نور برآید.
این گروه پژوهشی قبل از به کارگیری فناوری خود در تراشه ها، به ابداع لیزر نیز نیاز دارند و هنوز باید اصلاحات بسیاری روی این فناوری انجام دهند. انتظار می رود که لیزر مورد نیاز آنها تا سال ۲۰۲۰ ابداع شود. هم اکنون، بزرگترین چالش پیش روی پژوهشگران این است که فناوری خودرا عملی کنند.

منبع:

دسته‌ها