معرفی ثروتمندترین ها در عرصه فناوری

خرید بک لینک: برمبنای تازه ترین لیست انتشار یافته توسط نشریه فوربس، بااینکه ویروس کرونا تعداد میلیاردرهای دنیا را کمتر کرده، اما تغییری در فرد صدر این فهرست یعنی جف بزوس نداده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از نکست وب، جف بزوس مؤسس و مدیرعامل شرکت آمازون کماکان ثروتمندترین فرد جهان است. هر چند تعداد میلیاردرهای دنیا از ۲۱۵۳ نفر در سال ۲۰۱۹ به ۲۰۹۵ نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.
همچنین میلیاردهای دنیا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ فقیرتر شده و متوسط ثروت آنها از ۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.
در مجموع ثروت ۱۰۶۲ میلیاردر در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ کمتر شده و علت اصلی این مساله شیوع ویروس کرونا و به هم ریختگی وضعیت اقتصادی و بازارهای مالی جهان است.
هم حالا بیشترین تعداد میلیاردرهای دنیا در آمریکا و سپس در چین زندگی می کنند. این دو کشور به ترتیب محل سکونت ۶۱۴ و ۴۵۶ میلیاردر جهان هستند.
جف بزوس برترین میلیاردر جهان با ثروت ۱۱۳ میلیارد دلاری برای سومین بار بعنوان برترین میلیاردر دنیا انتخاب شده و این در حالیست که وی بعد از طلاق از همسر سابقش در سال قبل مجبور شد ۳۸ میلیارد دلار از ثروتش را به وی بدهد.
یکی دیگر از چهره های برتر دنیای فناوری که در این لیست حضور دارد اریک یوآن مدیر عامل شرکت زوم است. نرم افزار ویدئو کنفرانس این شرکت در ماه های اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا به شدت محبوب شده است. وی با ۵.۵ میلیارد دلار ثروت در رتبه ۲۹۳ ثروتمندترین افراد جهان است.
رتبه دوم این لیست کماکان به بیل گیتس مؤسس و مدیرعامل اسبق مایکروسافت اختصاص دارد که ۹۸ میلیارد دلار ثروت دارد و در سال ۲۰۲۰ توانسته یک و نیم میلیارد دلار به ثروت شخصی خود بیفزاید.
لری الیسون یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، با ۵۹ میلیارد دلار ثروت شخصی در رتبه پنجم این لیست قرار دارد. دیگر میلیاردر دنیای فناوری در این لیست مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک است که با ۵۴.۷ میلیارد دلار لیست در رتبه هفتم است.

منبع:

دسته‌ها