رقابت ناسا برای ساخت سنسوری که در زهره دوام بیاورد

به گزارش خرید بک لینک آژانس فضایی آمریکا(ناسا) به دنبال ساخت سنسوری است که بتواند در شرایط سخت و دشوار سیاره زهره دوام بیاورد و بدین منظور از عموم مردم دعوت کرده است تا در یک رقابت به طراحی یک سنسور کارآمد بپردازند و جایزه ببرند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، سیاره زهره(Venus) برای زنده ماندن حدودا هر چیزی که روی زمین وجود دارد همچون کاوشگرها، شرایط دشواری بوجود می آورد و آنها نمی توانند در محیط خاص این سیاره دوام بیاورند.
اینکه ناسا فکر می کند قطعات الکترونیکی مقاومی برای زنده ماندن در زهره دارد، بدان معنا نیست که کاوشگرهای آینده آماده لمس سطح این سیاره جهنمی هستند. ناسا برای این منظور، کمک می خواهد و بدین منظور با “HeroX” جهت راه اندازی یک رقابت برای ایجاد سنسور اجتناب از موانع که بتواند در زهره دوام بیاورد، همکاری می کند.
در انتها این رقابت در مجموع ۳۰ هزار دلار جایزه به سه سنسور برتر می رسد که می توانند ضمن تحمل دمای شدید سطح زهره(بیش از ۴۲۶ درجه سانتی گراد) و فشار ۹۲ برابری نسبت به زمین، روی سطح این سیاره به کاوش بپردازد.
عموم مردم در سراسر جهان که حداقل ۱۸ سال سن دارند، می توانند در این رقابت شرکت نمایند. ثبت نام در این رقابت تا ۲۹ ماه می باز است.
آثار از اول ژوئن تا دوم ژوئیه داوری می شوند و برندگان در تاریخ ششم ژوئیه اعلام خواهند شد.
ناسا از شرکت کنندگان خواسته است تا از طرح فعلی که در عکس خبر مشاهده می شود بعنوان نقطه شروع استفاده کنند.
در حالیکه جایزه خوبی برای این مسابقه در نظر گرفته شده است، هزینه های توسعه سنسور در چنین مدت زمان کوتاهی را هم نباید نادیده گرفت.
ناسا از مردم خواسته است تا تجهیزات قبلی را به روز کنند. بعنوان مثال فرودگرهای روسیه معروف به “ونرا”(Venera) هیچگاه بیشتر از دو ساعت روی سطح زهره دوام نیاوردند. حالا فناوری ها و تجربه آژانس های فضایی مطمئناً به تحقق این امر کمک خواهد کرد، اما هنوز هم کار کوچکی نیست و با دشواری های زیادی همراه می باشد.

دسته‌ها