میکروسکوپ هوشمند بیماری های عفونی را تشخیص می دهد

به گزارش خرید بک لینک پژوهشگران ˮدانشگاه دوکˮ آمریکا در مطالعه اخیرشان تغییراتی را در یک میکروسکوپ اعمال کرده اند و آنها را هوشمند ساخته اند و بعد از اعمال تغییرات این میکروسکوپ موفق به شناسایی بیماری های عفونی شده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، محققان دانشگاه دوک به تازگی تغییراتی را در یک میکروسکوپ اعمال کرده اند که حالا این میکروسکوپ قادر به تنظیم هوشمندانه تنظیمات خود همچون تمام زوایای نور، رنگ و الگو است و می تواند به راحتی بیماری های عفونی را تشخیص دهد. علاوه بر نکات مذکور این میکروسکوپ به چند دوربین دیجیتال مجهز است.
“روآرکه هورستمِیِر”(Roarke Horstmeyer) نویسنده ارشد این مطالعه اظهار داشت: ما طی این مطالعه توسط سیستم های سخت افزاری تغییراتی را در میکروسکوپ اعمال کردیم و الان این دستگاه می تواند خودش نور مورد نیاز جهت بررسی یک نمونه را تنظیم کند.
گروه های تحقیقاتی دیگر این دانشگاه الگوریتم های بینایی کامپیوتری بوجود آورده بودند که می توانستند سلول های آلوده به انگل پلاسمودیوم فالسیپاروم(Plasmodium falciparum) را که سبب مالاریا می شود، طبقه بندی کند. باآنکه مؤثر بودند، اما فاقد دقت کافی و مطلوب مورد نظر برای تشخیص بالینی بودند.
بینایی کامپیوتر ای(Computer vision) یکی از شاخه های علوم کامپیوتر است که شامل روش های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آنها است. معمولاً این پردازش ها تصاویر تولید شده در دنیای واقعی را بعنوان ورودی دریافت و داده هایی عددی یا سمبلیک را بعنوان خروجی تولید می کنند.
این تیم تحقیقاتی به کامپیوتر آموخته است که چگونه پارامترهای مختلف یک سیستم میکروسکوپی را تنظیم کند و آنرا با الگوریتم طبقه بندی یادگیری عمیق نیرومند سازد بگونه ای که بتواند بیماری های عفونی را با دقت بالایی تشخیص دهد. دقت این سیستم در تشخیص انگل و بیماری های عفونی ۹۰ درصد است اما دقت پزشکان در تشخیص چنین بیماریهایی حدود ۷۵ درصد است.

دسته‌ها