مدیرعامل ایرانسل: توسعه پایدار بدون اصلاح تعرفه ممکن نیست
خرید بک لینک: به گزارش خرید بک لینک، رفیعی با تاکید بر لزوم اصلاح تعرفه ها برای حفظ پایداری و ارتقاء کیفیت شبکه اظهار داشت: در صورت عدم اصلاح تعرفه، اپراتور توان سرمایه گذاری ندارد و در صورت عدم سرمایه گذاری، افزایش کیفیت ممکن نیست.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل، در نشستی با تعدادی از خبرنگاران تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که بعدازظهر ۲۶ مردادماه ۱۴۰۴، در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد، به مطالبه وزیر ارتباطات و رگولاتوری برای ارتقاء کیفیت اینترنت، لزوم اصلاح تعرفه ها، رفع چالش قطعی های برق و سرمایه گذاری در تجهیز سایت های ارتباطی به باتری های با تکنولوژی بالاتر، واگذاری فرکانس نسل پنج، دفاع از بومی سازی تجهیزات ارتباطی، همکاری شهرداری تهران برای توسعه شبکه فیبر نوری و حل مشکل سایت های شهری و همکاری با شرکت مخابرات ایران اشاره نمود. در صورت عدم اصلاح تعرفه، صنعت ارتباطات هم به سرنوشت صنعت برق گرفتار می شود مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت اینترنت از مطالبات اصلی وزیر ارتباطات است، تاکید کرد که وزارت ارتباطات، اپراتورها را موظف کرده تا کیفیت شبکه ارتباطی را به طرق مختلف بالا ببرند و این موضوع، جدا از بحث افزایش تعرفه ها باید پیگیری شود. رفیعی با اشاره به اینکه «کیفیت شبکه، تابع عوامل مختلفی از توسعه زیرساخت تا قطعی برق و تعرفه است»، خاطرنشان کرد: اساسا تعرفه بر روی توان سرمایه گذاری اپراتور اثر مهمی دارد. با عنایت به این که تعرفه چند سال است تغییری نداشته، ما به همراه دیگر اپراتورها، مدتی پیش نامه ای تنظیم کردیم و درخواست ۷۰ درصد افزایش دادیم. به سبب افزایش هزینه های اپراتوری همچون هزینه برق یا هزینه ارزی تامین تجهیزات، اگر منابع لازم را نداشته باشیم، نمی توانیم توسعه مناسبی در حوزه زیرساخت بدهیم، پس در ادامه، ارتقاء کیفیت هم نخواهیم داشت. وی افزود: در صورت عدم اصلاح تعرفه، اپراتور توان سرمایه گذاری نخواهد داشت و در صورت عدم سرمایه گذاری، افزایش کیفیت اینترنت ممکن نیست و باید منتظر باشیم همانطور که قطعی برق روزانه داریم، روزی سه ساعت نیز اینترنت قطع شود که این موضوع، اصلاً مورد نظر وزارت ارتباطات، اپراتورها و شخص آقای وزیر نیست. این فاصله ای که در راه ارتقاء زیرساخت ها ایجاد شده، همراه با رشد شدید تقاضا، فشار زیادی به اپراتور تحمیل کرده است. مدیرعامل ایرانسل با تکیه بر این که «افزایش تعرفه، تنها راهکار حل مشکل برق نیست، اما به سرمایه گذاری کمک می کند»، اظهار داشت: جلسات مختلف در رابطه با اصلاح تعرفه برگزار شده و بالاخره، تصمیم گیری در رابطه با تعرفه، در اختیار ایرانسل نیست. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دغدغه ها و مشکلات ما را می داند، تحلیل های ما را شنیده و درحال بررسی است.
باتری، راهکار مناسبی برای قطعی مداوم برق نیست رفیعی در ادامه در رابطه با تأثیر قطعی های برق بر روی شبکه ارتباطی توضیح داد: ما قطعی برق را طی سه سال قبل تجربه کرده ایم. امروز حدود ۱۰ درصد از ترافیک روزانه به خاطر قطعی های برق از دست می رود. این، معادل آن است که دو درصد از کل سایت های ما ۲۴ ساعته خاموش و از مدار خارج باشند. وی ادامه داد: باتری های سایت های ارتباطی اپراتورها، اگر کاملا سالم و نو باشد، در حالت فول تکنولوژی، حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت کار می کنند. اگر عمر باتری کمتر شود، این زمان به ۳۰ تا ۱۵ دقیقه کاسته می شود. باتری ۲۴ ساعت وقت نیاز دارد تا باردیگر شارژ شود و قطعی مجدد در این بین و شارژ شدن های متناوب، موجب کاهش عمرش می شود. اصولا باتری راهکار نیست، بلکه ابزار پشتیبان است تا اگر به شکل موردی برق قطع شد، بتواند اتصال را نگه دارد. وقتی برق یک سایت می رود، به سبب این که سایت ها به هم زنجیروار متصل هستند، ممکنست برق مجموعه ای از سایت ها قطع شود. فرکانس، شاهراه آینده اپراتورها است رفیعی در قسمت دیگری از این جلسه، در جواب پرسشی در رابطه با واگذاری فرکانس های نسل پنج، تاکید کرد: فرکانس، شاهراه اصلی اپراتورها است و آینده آنها را رقم می زند. در جریان مزایده انجام شده، دو پهنه فرکانسی وجود داشت و سه شرکت کننده حضور داشتند؛ بنابر این طبیعی بود که یک شرکت حذف شود. ما بر مبنای مطالعات جهانی، روند تکنولوژی و شرایط به کارگیری فرکانس، قیمت قابل دفاعی را پیشنهاد دادیم. در این رقابت، ما اپراتورها منابع مان را از دست دادیم و منابعی که می توانستیم صرف توسعه شبکه بکنیم را برای یک رقابت منفی هزینه کردیم. وی ادامه داد: از سوی دیگر، ایرانسل بازیگر اصلی حوزه دیجیتال کشور است، بنابر این محروم کردن شرکت ایرانسل به سود کشور نبود. با مساعدت آقای وزیر، در قالب قانونی، پهنه ۱۰۰ مگاهرتزی جدیدی در حوزه 5G به ایرانسل اختصاص داده شد و الان، به لحاظ میزان فرکانس ضروری جهت توسعه، عقب نیستیم.
مشکل جمع آوری سایت ها با هماهنگی شهرداری حل می شود مدیرعامل ایرانسل در جواب پرسش دیگری در رابطه با جمع آوری سایت های شهری توسط شهرداری تهران، توضیح داد: برخی سایت های ما زمانی تأسیس شدند که هیچ لایحه ای برای ساماندهی سایت های ارتباطی وجود نداشت. سال ۹۴ در شهر تهران، بخشنامه ای برای راه اندازی دکل ها تصویب گردید. از آن زمان، برخی از سایت های ما مشمول احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شد. با عنایت به این که بعضی از مفاد این احکام، خلاف موضوعات فنی بود، ما درخواستی برای بازبینی به شهرداری و شورای شهر دادیم و حدود یک سال است که منتظر پاسخ هستیم. وی ادامه داد: در این بین، باید به صورت ویژه، از حمایت های وزیر محترم ارتباطات و شهردار محترم تهران یاد کنیم؛ برای اینکه اگر همراهی ایشان نبود، توسعه ارتباطی امروز تهران به کندی پیش می رفت. بالاخره، امروز طی جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات و شهردار تهران، توافق شد برای برخی سایت ها، جریمه پرداخت نماییم و برخی دیگر، با اصلاحات پیشنهادی در لایحه، تعیین تکلیف و در قالب قوانین، مبحث حل شود.
