رضایت داوطلبان روسی از واکسن چینی کرونا

خرید بک لینک: شرکت داروسازی روسی ˮپتروواکسˮ(Petrovax) که با شرکت چینی ˮکانسینو بایولاجیکسˮ(CanSino Biologics) همکاری می کند، روز دوشنبه اعلام نمود آزمایش این واکسن بر روی داوطلبان در مسکو موفقیت آمیز بوده و هیچگونه عارضه جانبی بعد از استفاده از واکسن کروناویروس چینی بعنوان قسمتی از آزمایشات بالینی در مقیاس بزرگ گزارش نشده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از مسکوتایمز، روسیه آزمایشات فاز ۳ واکسن مذکور معروف به ” Ad۵-nCoV” را که توسط شرکت چینی “کانسینو بایولاجیکس” توسعه داده شده و ماه ژوئن تاییدیه استفاده از واکسن ساخت این شرکت توسط ارتش چین صادر شد، شروع کرد. شرکت دارویی “پتروواکس” روسیه اعلام نمود که تابحال بیشتر از سه هزار درخواست برای واکسن “Ad۵-nCoV” دریافت کرده است.
شرکت پتروواکس طی یک بیانیه اعلام نمود: هم اکنون داوطلبانی که این واکسن بر روی آنها تزریق شده، حالشان خوب است و در هیچ یک از آنها عوارض جانبی مشاهده نشده است. انتظار می رود بدن افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند یک آنتی بادی و پاسخ ایمنی سلولی به کووید-۱۹ ایجاد کند. داوطلبان این آزمایش به مدت یک ماه تحت نظر دقیق قرار خواهند گرفت و طی این مدت چهار آزمایش به صورت حضوری بر روی آنها صورت خواهد گرفت و سپس باردیگر بعد از شش ماه تحت معاینه قرار خواهند گرفت.
به گزارش اینترفکس، این شرکت روسی اعلام نمود انتظار دارد نتایج اولیه در ماه نوامبر منتشر شود. شرکت پتروواکس گفت بعد از آنکه واکسن توسط روسیه ثبت و تایید گردد، ما می توانیم سال جاری بیشتر از چهار میلیون دوز در ماه و در سال آینده میلادی ۱۰ میلیون دوز در ماه از آن تولید نماییم.
شرکت چینی کانسینو ماه گذشته از برنامه ریزی برای انجام آزمایشات مرحله ۳ واکسن در عربستان سعودی که شامل حدود ۵ هزار نفر بود اطلاع داد. در آزمایشات فازهای ۱ و ۲ واکسن این شرکت چینی، بیشتر از ۷۰۰ داوطلب بهار سال جاری در چین شرکت کردند. Ad۵-nCoV یکی از دهها واکسن بالقوه توسعه داده شده برای کووید-۱۹ است که در مراحل مختلف توسعه در سرتاسر جهان قرار دارد. روسیه ماه گذشته واکسن خود معروف به “Sputnik V” را پیش از شروع آزمایشات فاز ۳ که شامل ۴۰ هزار داوطلب بود، برای تعیین ایمنی و اثربخشی طولانی مدت ثبت نمود.

منبع:

دسته‌ها