با به روزرسانی هسته شبکه هوشمند شاتل موبایل؛ پوشش و کیفیت خدمات سیم کارت های شاتل ارتقا پیدا کرد

خرید بک لینک: به گزارش خرید بک لینک، مدیرعامل شاتل موبایل از بروزرسانی فنی در هسته شبکه سیمکارت های هوشمند این اپراتور تلفن همراه کشور، به منظور ارتقاء کیفیت و تجربه مشترکین اطلاع داد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، آرش کریم بیگی بامداد امروز درمیان خبرنگاران با بیان این خبر اظهار داشت: بروزرسانی و ارتقاء فنی هسته شبکه هوشمند شاتل موبایل، سبب ایجاد تجربه و عرضه نسل جدیدی از هوشمندی و بهبود کیفیت برای مشترکین قدیمی و جدید سیمکارت های هوشمند شاتل موبایل گشته و تجربه ای بهتر از آنتن دهی و انتخاب شبکه هوشمند، سرعت و پوشش بهتر برای دسترسی پذیری به خدمات ۵G بوجود می آورد.
وی اظهار نمود: براین اساس، سیمکارت های قدیمی و جدید هوشمند شاتل موبایل، به عنوان تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور، بدون احتیاج به تعویض و حتی بدون احتیاج به اعمال تنظیمات جدید از جانب مشترک، نسل جدیدی از قابلیت های فناوری نوآورانه و انحصاری سیمکارت هوشمند را عرضه می دهند و تجربه مشترکین را به شکل خودکار و بدون احتیاج به تعویض سیمکارت ارتقا می دهد.
کریم بیگی اضافه کرد: دسترسی پذیری بیشتر به شبکه ۵G، عرضه اینترنت با سرعت بالاتر و تجربه بهتر و بهبود قابل توجه در کیفیت خدمات ارتباطی همچون نتایج و آثار ارتقا هسته هوشمند سیمکارت های شاتل موبایل است.
به گفته مدیرعامل شاتل موبایل، بهبود تجربه انتخاب و تغییر دستی شبکه رادیویی میزبان از راه سه کانال کد دستوری *۱*۸#، سیستم مدیریت حساب اینترنت و اپلیکیشن “شاتل موبایل من” هم با این ارتقا و بروزرسانی حاصل شده است.
کریم بیگی، امکان عرضه اپلت های اختصاصی و امن بانکی روی سیستم عامل سیمکارت و مستقل از سیستم عامل گوشی با قابلیت مدیریت و بروزرسانی از راه دور، عرضه خدمات شبکه امن اختصاصی (APN)، ابر امن اختصاصی همگرای شبکه ارتباطی ثابت و سیار و سیمکارت با IP ثابت را با پوشش گسترده تر، دیتای سریع تر و ۵G گسترده تر و امکان مدیریت بهتر شبکه رادیویی میزبان برای مشترکین سازمانی را از نتیجه های این بروزرسانی برای بهبود تجربه مشترکین راهکارهای ارتباطی سازمانی شاتل موبایل توصیف کرد.
او اظهار داشت: نسل جدیدی از قابلیت های فناوری نوآورانه و انحصاری سیمکارت هوشمند شاتل، ارتقاء تجربه مشترکین به شکل خودکار و بدون احتیاج به تعویض سیمکارت و بدون احتیاج به اعمال تنظیمات جدید سمت مشترک از خصوصیت های بروزرسانی اخیر هسته شبکه هوشمند سیمکارت شاتل موبایل است و بهبود قابل توجه در کیفیت خدمات ارتباطی، عرضه اینترنت با سرعت بالاتر و تجربه بهتر، دسترسی پذیری بیشتر به خدمات ۵G، بهبود تجربه انتخاب و تغییر دستی شبکه رادیویی میزبان از راه سه کانال کددستوری، اپلیکیشن و سلفکیر و رفع باگ، امکان عرضه اپلت های اختصاصی و امن بانکی روی سیمکارت مستقل از سیستم عامل گوشی با مدیریت از راه دور، امکان عرضه خدمات شبکه امن اختصاصی (APN و ابر امن اختصاصی همگرای ثابت و سیار) و سیمکارت با IP ثابت با پوشش گسترده تر، دیتا سریع تر و ۵G گسترده تر و امکان مدیریت بهتر شبکه رادیویی میزبان برای مشترکین سازمانی از خصوصیت های این ارتقا فنی بشمار می رود که توسط متخصصین فنی شاتل موبایل طراحی، پیاده سازی و اجرا شده است.

خلق یک تجربه جدید

او اظهار نمود: خلق تجربه FMC در ایران، بهبود تجربه مشتری، تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی گسترده تر همچون استراتژی های تاسیس شاتل موبایل بوده است.
کریم بیگی ضمن اشاره به این که پروانه شاتل موبایل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که از نوع Full MNO است، خاطرنشان کرد که این اپراتور به عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه دانش بنیان نوآور کشور از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شناخته شده و به صورت مداوم در تلاش است با پیاده سازی راهکارهای خلاقانه و نوآورانه، فرایند ادامه دار و بی انتها “بهینه سازی و بهبود تجربه مشترکین و ایجاد ارزش افزوده برای آنان” را ادامه دهد.
او اظهار داشت: شاتل موبایل در بهمن ماه سال ۹۴ موافقت اصولی فعالیت خود و در اسفند ماه سال ۱۳۹۵پروانه نوع اول اپراتور MVNO تلفن همراه را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد و در همان زمان هسته مستقل شبکه و اتصال به نخستین اپراتور میزبان پیاده سازی و سیمکارت تست به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تحویل گردید.
کریم بیگی اضافه کرد: در شهریور سال ۹۶ شبکه تلفن همراه شاتل موبایل به شکل رسمی راه اندازی و شش ماه بعد از آن اتصال به دومین اپراتور میزبان برقرار شد. در سال ۹۷ برای نخستین بار در ایران تیم فنی شاتل موبایل توانست به تکنولوژی سیم OTA و AOTA در ایران برسد و همزمان با راه اندازی خدمات همگرایی ثابت و سیار برای اولین بار در ایران، سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس را به عنوان بسته های اینترنت مبتنی بر موقعیت، به بازار معرفی نمود.
او، بهره برداری آزمایشی از سیمکارت هوشمند شاتل موبایل، عرضه سیمکارت سازمانی با برند اختصاصی (B۲B۲C)، عرضه فناوری نوین موبایل کانکت، راه اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بسترUSSD، راه اندازی امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از راه پنل سیستم مدیریت اینترنتی حساب، عرضه آنلاین سیمکارت هوشمند با IP ثابت را از دستاوردهای شاتل موبایل به عنوان نوآوری های یکتا در بازار ارتباطات ایران دانست.
کریم بیگی اضافه کرد: امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از راه اپلیکیشن، اضافه شدن سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول، راه اندازی آزمایشی فاز اول ۵G، ارتقاء درجه دانش بنیان شرکت به دانش بنیان نوآور، راه اندازی فاز آزمایشی Device-OTA و راه اندازی آزمایشی فاز سوم سیمکارت هوشمند از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به شمار می روند و در اسفند ۱۴۰۲ عرضه رسمی فناوری ۵G در شبکه شاتل موبایل کلید خورد.

دستاوردهای شاتل موبایل

کریم بیگی ضمن اشاره به این که شاتل موبایل تنها Multi MNO کامل کشور و بزرگترین MVNO ایران و منطقه شمرده می شود، اظهار داشت: طراحی و پیاده سازی داخلی بیشتر از ۲۶ محصول فنی با عنوان «ساخت شاتل موبایل»، عرضه نخستین تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور، به دست آوردن دانش فناوری مدیریت از راه دور سیمکارت برای نخستین بار در ایران، نخستین عرضه کننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و نخستین عرضه کننده سرویس آی پی استاتیک روی سیمکارت در ایران بخشی از دستاوردهای شاتل موبایل به شمار می روند.
او، خصوصیت های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را هم پیاده سازی بستری با قابلیت Multitenancy، استفاده از سیستم نوین تجهیزات مخابراتی معروف بهSDN/NFV، بررسی و امکان توسعه سریع خدمات در حوزه های نوین IoT وM۲M، پشتیبانی شبکهTDD-LTE، همگرایی بین سرویسهای سیار و ثابت اعم ازTDD-LTE، وای فای، ADSL و تلفن ثابت، پشتیباتی از VoBB وConverged BSS برای همگرایی دو حوزه ثابت و سیارعنوان کرد.

خدمات شاتل موبایل

مدیرعامل شاتل موبایل، عرضه فناوری ۴G/۵G، عرضه بسته های ترکیبی موبایل، امکان انتقال مانده اینترنت به دوره بعد، ارائه ارزان ترین تعرفه مصرف آزاد اینترنت، امکان انتقال شارژ، ارائه سرویس پیشنهاد شخصی و عرضه خدمات همگرای ثابت و همراه (FMC) را همچون خدمات این اپراتور عنوان نمود.
او همینطور ضمن اشاره به ارائه خدمات سازمانی شاتل موبایل، عرضه راهکار سازمانی همگرای خدمات ثابت و سیار (APN-VPN)، سیمکارت سازمانی شاتل موبایل، سیمکارت با برند سازمان ها، شرکت ها و باشگاه ها، راهکار IP استاتیک، راهکار OTA/AOTA، پیامک خدماتی شاتل موبایل، خدمات پیامک امن شاتل موبایل و فناوری موبایل کانکت را از خصوصیت های سبد راهکارهای سازمانی شاتل موبایل بر شمرد.
به گفته کریم بیگی، کانال های فروش و عرضه خدمات سیمکارت شاتل موبایل از راه سه سرویس سنتر اختصاصی، ۳۱ توزیع کننده استانی، ۱۶ توزیع کننده کشوری، ۵۹۱۰ نماینده فروش حضوری، ۱۷۳ نماینده انحصاری، فروش و خدمات غیرحضوری تلفنی با بیشتر از ۲۰۰ نیروی کارآزموده، فروش و خدمات آنلاین در وب شاپ و وبسایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیمکارت با آی پی ثابت، شش کانال USSD متنوع، ۱۸ اپلیکیشن و وبسایت ممتاز خدمات بانکی، پرداخت و فروش شارژ فراهم است.
کریم بیگی خاطرنشان کرد: سیمکارت هوشمند شاتل موبایل با امکان اتصال به هر سه اپراتور کشور، عملاً گسترده ترین پوشش دسترسی پذیری به خدمات تلفن همراه در کشور را بوجود آورده و الان در تمام ۱۴۳۳ شهر و بیشتر از ۴۷ هزار روستا و بیشتر از ۸۲ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی، بیشتر از ۹۶.۹ درصد از جمعیت کشور را زیر پوشش دارد.

روند رشد شاتل موبایل

کریم بیگی، متوسط شیب رشد سالانه سرانه ی مصرف دیتا از سال ۱۳۹۷ تا آخر سال ۱۴۰۳ در شبکه شاتل موبایل را ۱۴۱ درصد و متوسط روند رشد سالانه مصرف دیتا را در همین زمان ۲۳۸ درصد عنوان نمود.
وی گفت متوسط روند رشد سالانه مصرف مکالمه شاتل موبایل در این سال ها ۱۳۴ درصد و روند رشد سالانه تعداد مشترکین ۱۵۸ درصد بوده است.

چالش های صنعت ارتباطات ایران

او، بخشی از چالش های صنعت ارتباطات ایران را عدم افزایش تعرفه مصرف دیتا، مکالمه و پیامک از جانب سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور متناسب با نرخ تورم و اثر آن روی رقابت، کیفیت خدمات و توسعه پوشش و فناوری و عدم امکان برنامه ریزی میان مدت و دراز مدت به سبب شرایط اقتصادی عنوان نمود.
کریم بیگی اظهار داشت: چالش تأمین و انتقال ارز، مهاجرت نیروی انسانی و محدودیت بازار نیروی انسانی متخصص و افزایش قیمت مودم و تجهیزات در بازار انحصاری به بهانه پشتیبانی از تولید داخل و تحریم، از دیگر چالش هایی است که بازیگران صنعت ارتباطات در ایران با آن مواجهند.
او اضافه کرد: فیلترینگ و ناامنی حاصل از فیلترشکن های ناامن و با رفتار ترافیکی غیراستاندارد، زیان ناشی از تعرفه نیم بها و تقلبات در رابطه با آن، تحریم های خارجی بخصوص در حوزه رومینگ بین الملل، GSMA، چالش های تأمین و خرید تجهیزات و خدمات از وندورها و ناترازی انرژی و قطع مکرر برق و اثر آن در خدمات ارتباطی را از دیگر چالش هایی صنعت ارتباطات هستند.

برنامه های شاتل موبایل

کریم بیگی اراmه VoLTE، eSIM، فاز دوم FMC، پیامک امن، صادرات فناوری، اجرای فاز بعدی سیمکارت هوشمند و عرضه تجاری ترابردپذیری شماره تلفن همراه را از برنامه های آینده این اپراتور تلفن همراه کشور عنوان نمود.

منبع:

دکمه بازگشت به بالا