علت تمیز نشدن البسه در ماشین لباسشویی ال جی

ال جی از برند های جهانی به حساب می آید. تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در زمان تمیز نشدن لباس ها، نیاز به عیب یابی بخش های مختلف دارد.

ال جی از  برند های جهانی به حساب می آید. تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در زمان تمیز نشدن لباس ها، نیاز به عیب یابی بخش های مختلف دارد. در واقع دلایل بسیاری برای بروز این خرابی وجود دارند که لازم است تمامی آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

مشکل تمیز نشدن البسه در لباسشویی ال جی، با دلایلی که در چند دسته بندی مختلف قرار می گیرند، ایجاد می شود. تمامی بخش هایی که در این تقسیم بندی معرفی شده اند، باید مورد بررسی قرار گرفته و به صورت تخصصی عیب یابی شوند. تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران لازم دانسته اند تا با شرح و معرفی این دسته بندی ها و بخش های مرتبط با هر مشکل، شیوه عیب یابی ایراد به وجود آمده در لباسشویی ال جی را ارائه دهند.

 

تنظیمات لباسشویی ال جی را بررسی کنید

یکی از مهم ترین دسته بندی هایی که برای ایجاد خرابی تمیز نشدن البسه در ماشین لباسشویی ال جی وجود دارد، مشکلات ناشی از تنظیمات این دستگاه می باشد. برای مطمئن شدن از انجام صحیح تنظیمات، باید موارد زیر بررسی شوند:

برنامه شست و شوی نامناسب

انتخاب برنامه نامناسب با نوع و میزان کثیفی لباس ها می تواند باعث تمیز نشدن آن ها شود. در واقع باید برنامه شست و شوی مناسب با نوع و میزان کثیفی لباس ها انتخاب شود، در غیر این صورت ممکن است لباس ها به طور کامل تمیز نشوند. برای مثال، شستشوی لباس های خیلی کثیف با برنامه شستشوی سریع، باعث از بین رفتن لکه ها نخواهد شد. برای این لباس ها لازم است از برنامه شست وشوی قوی تر با دمای آب بالاتر و سرعت چرخش بیش تر استفاده گردد.

دمای آب نامناسب

دمای آب باید متناسب با نوع لباس و لکه ها و کثیفی های آن باشد. دمای پایین ماشین لباسشویی ال جی ممکن است لکه ها را از بین نبرد. . دمای پایین ممکن است قدرت پاک کنندگی مواد شوینده را کاهش دهد و لکه ها را از بین نبرد. به عنوان مثال، برای شست وشوی لباس های سفید و لکه دار، باید از دمای آب بالا (حدود ۶۰ درجه سانتی گراد) استفاده کرد. همین طور باید برای از بین بردن لکه های چربی و غذا، از آب گرم یا داغ برای شستن لباس ها استفاده کنید.

سرعت چرخش نامناسب

 سرعت چرخش دیگ لباسشویی ال جی در برنامه های مختلف متفاوت است. سرعت پایین ممکن است قدرت تمیز کنندگی را کاهش دهد. سرعت پایین ممکن است قدرت تمیز کنندگی را کاهش دهد. برای مثال، برای شستشوی لباس های ضخیم و کثیف، باید از برنامه های با سرعت چرخش بالا استفاده کرد. به طور مثال برای شست و شوی لباس های ضخیم و پشمی، باید از برنامه ای با سرعت چرخش پایین تر استفاده کنید.

بارگیری لباس در لباسشویی ال جی ایراد دارد

مشکل دیگری که ممکن است موجب تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی ال جی شود، ایراد در بارگیری و یا همان پر کردن دیگ دستگاه از لباس های کثیف می باشد. در زمان شستن لباس ها، به موارد زیر توجه نمایید:

بارگیری بیش از حد

 پر کردن بیش از حد دیگ لباسشویی مانع از چرخش صحیح لباس ها و تمیز شدن آن ها می شود. لباس ها باید فضای کافی برای حرکت در داخل دیگ داشته باشند تا مواد شوینده و آب به تمام قسمت های آن ها برسد. در واقع لباس ها به هم چسبیده و مواد شوینده به طور کامل به آنها نفوذ نمی کند. در غیر این صورت ممکن است لکه ها و کثیفی ها به خوبی از آن ها پاک نشوند.

جداو تفکیک نکردن لباس ها

لباس ها باید بر اساس رنگ، جنس و میزان کثیفی تفیکی و جدا سازی شوند. در غیر این صورت می تواند باعث انتقال رنگ و لکه به لباس های دیگر و تمیز نشدن آن ها شود. برای مثال، لباس های رنگی را باید جدا از لباس های سفید شست و لباس های ظریف را باید جدا از لباس های ضخیم شست.

به مواد شوینده مصرفی خود توجه کنید

تمیز نشدن البسه در ماشین لباسشویی ال جی، می تواند ناشی از عواملی باشد که شاید تا به امروز توجه چندانی به آن ها نداشته اید. به طور مثال، مواد شوینده یکی از این دسته بندی های مهم به شمار می آید که اگر موارد زیر رعایت نشوند، منجر به بروز این ایراد خواهند شد:

استفاده از مواد شوینده نامناسب

 استفاده از مواد شوینده نامناسب با نوع لباس و ماشین لباسشویی ال جی می تواند باعث ایجاد لکه و کثیفی روی لباس ها شود. برای مثال، استفاده از پودر لباسشویی برای ماشین لباسشویی های اتوماتیک می تواند باعث ایجاد رسوب و کثیف شدن لباس ها شود. هم چنین برای شست و شوی لباس های پشمی، باید از مواد شوینده مخصوص لباس های پشمی استفاده کنید.

مقدار نامناسب مواد شوینده

استفاده بیش از حد یا کمبود مواد شوینده درلباسشویی ال جی می تواند کیفیت شستشو را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده بیش از حد مواد شوینده می تواند باعث ایجاد کفی زیاد و عدم آبکشی صحیح لباس ها شود و استفاده کم از مواد شوینده ممکن است قدرت تمیز کنندگی کافی را نداشته باشد.

لباسشویی ال جی نقص فنی دارد

مشکل تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی ال جی، تنها به خاطر رعایت نکردن اصول شست و شو البسه نبوده و می تواند ناشی از خرابی و معیوب شدن قطعات مختلف آن باشد:

کثیف شدن فیلترها

 کثیف شدن فیلترها مانع از ورود آب و مواد شوینده به دیگ و تمیز شدن لباس ها می شود. فیلتر های ماشین لباسشویی ال جی را باید به طور مرتب و دوره ای تمیز کرد، به خصوص اگر از مواد شوینده پودری استفاده می کنید.

 

مشکلات مربوط به پمپ تخلیه

 نقص در پمپ تخلیه می تواند باعث باقی ماندن آب و مواد شوینده در لباس ها و تمیز نشدن آن ها شود. در صورتی که بعد از اتمام فرآیند شست و شو، آب در دیگ باقی مانده باشد، ممکن است مشکل از پمپ تخلیه باشد.

خرابی و معیوب شدن المنت

نقص در المنت می تواند باعث گرم نشدن آب و عدم حل شدن مواد شوینده شود. در اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی یک المنت برای گرم کردن آب در درون خود لباسشویی قرار دارد، تا از رفتن دما به اندازه استاندارد مطمئن شود. اگر آب گرم موجود نباشد، لباس‌هایی که برای تمیز شدن آب گرم یا داغ میخواهند در حد معمولی تمیز نخواهند شد لازم است برای تعمیر یا تعویض هر یک از قطعات معیوب، دانش فنی کاملی در مورد ساختار لباسشویی ال جی داشته باشید. در غیر این صورت می توانید از طریق تماس با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، با استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در محل، ایرادات این دستگاه را با کمک تکنسین متخصص برطرف نمایید.

دسته‌ها