دبیر شورای عالی فضای مجازی: مصوبه ممنوعیت استفاده از پالایش شکن ها مخاطب عمومی ندارد

به گزارش خرید بک لینک، دبیر شورایعالی فضای مجازی اظهار داشت: مصوبه مربوط به ممنوعیت استفاده از پالایش شکن ها مخاطب عمومی ندارد و برداشت های صورت گرفته در اینباره نادرست است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید محمد امین آقامیری دبیر شورایعالی فضای مجازی اظهار داشت: مصوبه اخیر شورایعالی فضای مجازی یک سند سیاستی است و مخاطب آن، دستگاههای قید شده در شروع ابلاغیه هستند.
وی با اشاره به اینکه این سند و به صورت خاص بند ششم آنکه درمورد ممنوعیت استفاده از پالایش شکن هاست، مخاطب عمومی ندارد، اضافه کرد: برداشت های صورت گرفته در رابطه با این که مخاطب این مصوبه مردم هستند، نادرست است بلکه این مصوبه دستگاه ها و تنظیم گران بخشی را ملزم کرده که امکان دسترسی مردم به سکوها و خدمات پرمخاطب خارجی را در چهارچوب قوانین و با ساز و کارهای جدید فراهم نمایند.
دبیر شورایعالی فضای مجازی تصریح کرد: اساسا اگر نیازهای مردم به این خدمات برطرف شود، دیگر نیازی به استفاده از پالایش شکن ها و فیلترشکن ها ندارند.
آقامیری در انتها اظهار داشت: مصوبه سیاستی اخیر در امتداد ابلاغیه سال ۱۳۹۸ است که مجوزهای قانونی را برای مواردی که راهکارهای دیگر جوابگو نیستند، فراهم می آورد.

منبع:

دسته‌ها