سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد؛ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در پیام رسان های بومی

به گزارش خرید بک لینک، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: پیام رسان های بومی در مجموع بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.

مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر درباب وضعیت کاربران پیامرسان های بومی در کشور اظهار داشت: هم اکنون پیامرسان های روبیکا، ایتا، بله، گپ، آی گپ و سروش پلاس ماهانه در مجموع بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.
وی اضافه کرد: به ترتیب پیامرسان های روبیکا با ۴۴ میلیون و ایتا با حدود ۳۰ میلیون، بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: پیامرسان ایتا با تجربه رشد ۸ برابری طی ۱۸ ماه گذشته و بعد از آن پیامرسان روبیکا با تجربه رشد ۳ برابری طی همان بازه زمانی، بیشترین رشد را از نظر کاربران فعال ماهانه به خود اختصاص داده اند.
مظفری در ادامه به افزایش کاربری و خدمات پیامرسان های بومی اشاره و اشاره کرد: همین طور طی یکسال گذشته پیامرسان ها تلاش کردند علاوه بر اضافه کردن خدماتی نظیر پیام های صوتی و تصویری، گروههای صوتی و همین طور خدماتی نظیر دریافت کد پستی و یا خلافی خودرو، کاربری خودرا افزایش داده و علاوه رفع نیاز پیام رسانی، خدمات کاربردی را هم ارایه کنند.
وی امکان اتصال متقابل را یکی از امکاناتی دانست که پیامرسان های ایرانی را از پیامرسان های خارجی متمایز می کند و در این خصوص اظهار داشت: یکی از امکاناتی که پیامرسان های ایرانی را از انواع مشابه خارجی متمایز می کند، امکان اتصال متقابل (MXB) است که کاربران می توانند بدون در نظر گرفتن نوع پلت فرم به تبادل پیام بپردازند. بله، ایتا، آی گپ و گپ پیامرسان هایی هستند که هم اکنون به یکدیگر متصل اند و کاربران آنها می توانند پیام های متنی خودرا تنها با نصب یکی از این پیامرسان ها رد و بدل کنند. تا کنون بیش از دو میلیون کاربر از قابلیت اتصال متقابل پیامرسان ها بهره برده اند.
مظفری افزود: از مهم ترین اهداف ایجاد امکان اتصال متقابل (MXB)، سهولت استفاده برای کاربران در برقراری ارتباطات، افزایش رقابت بین پیامرسان های کوچک تر، افزایش محدوده مخاطبان کسب وکار، افزایش امنیت و قابلیت اطمینان پیام ها و جلوگیری از حملات فیشینگ و اسپم است.

منبع:

دسته‌ها