رگولاتوری اعلام کرد؛ شروع ثبت نام در آزمون رادیوآماتوری

به گزارش خرید بک لینک، مدیرکل صدور پروانه رادیویی رگولاتوری اظهار داشت: متقاضیان دریافت گواهینامه رادیوآماتوری می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری تا ۳۰ دی ماه جاری جهت شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرج مکرمی با اشاره به ماده ۴۷ بخشنامه اجرائی قانون استفاده از بی سیم های اختصاصی و غیرحرفه ای (آماتوری) اظهار داشت: متقاضیان ثبت نام در آزمون و دریافت گواهینامه رادیو آماتوری در هر دو سطح مبتدی و عمومی می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir منوی میز خدمت، ارائه مجوزهای رادیویی، صدور گواهی نامه رادیو آماتوری بعد از مطالعه شرایط و نحوه برگزاری آزمون تا ۳۰ دی ماه جاری جهت شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: بمنظور آشنایی متقاضیان با سامانه برگزاری آزمون رادیو آماتوری، امکان حضور در آزمون آزمایشی در تاریخ یازدهم بهمن ماه جاری پیش بینی شده است که قبولی یا عدم قبولی در آن تأثیری در نتیجه آزمون نهایی ندارد.
مکرمی درباره ی نحوه برگزاری آزمون آزمایشی اظهار داشت: لینک ورود به سامانه برگزاری آزمون آزمایشی، دهم بهمن ماه برای واجدین شرایط شرکت در آن آزمون ارسال می شود. پشتیبانی سامانه در بازه زمانی ۹ بامداد تا ۱۳ بعدازظهر همان روز با شماره تماسهای ۸۹۶۶۱۵۰۷ و ۸۹۶۶۱۵۰۴ آماده پاسخگویی به متقاضیان است.
مدیرکل صدور پروانه رادیویی اشاره کرد: آزمون اصلی رادیو آماتوری همزمان با دهه فجر، در تاریخ هفدهم بهمن سال جاری انجام می شود.
وی درباره ی محتوای آزمون رادیو آماتوری اظهار داشت: آزمون رادیو آماتوری در دو بخش آزمون نظریه و عملی برگزار می گردد که سوالات آزمون نظریه در چهار حوزه «مقررات»، «مدارات الکترونیکی – مخابرات»، «انتشار امواج» و «رادیو آماتوری» و آزمون عملی (مورس) نیز شامل دو دسته سوالات شنیداری و نوشتاری است و نمره منفی ندارد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، رادیو آماتوری فنّی است که به اشخاص مشتاق الکترونیک و مخابرات در سرتاسر دنیا اجاره می دهد تا توسط دستگاه هایی که خودشان ساخته اند یا بصورت تجاری تهیه کرده اند، بر روی فرکانس های مشخصی با هم ارتباط برقرار کنند. این ارتباطات می تواند بصورت مورس، صدا، یا ارتباط دیتا باشد.

منبع:

دسته‌ها