رییس پژوهشگاه ارتباطات مطرح کرد؛ لزوم آگاهی بخشی در رابطه با تشعشعات شبکه تلفن همراه

به گزارش خرید بک لینک، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در مورد تشعشعات شبکه تلفن همراه آگاهی بخشی و توجیه پذیری جامعه دارای اهمیت بسیار زیاد است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ نشست تخصصی با مبحث اثرات پرتوگیری شبکه تلفن همراه بر سلامت با تمرکز بر نسل پنجم در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید. این نشست با هدف بررسی و تبادل نظر در رابطه با مزایا و معایب استفاده از شبکه های ارتباطی نسل پنجم و عرضه راهکارهای بهبود سلامت جامعه در این حوزه تشکیل شد.
در این نشست، نماینده هایی از دانشگاه، انجمن محافظت از اشعه، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، اپراتورها، سازمان انرژی اتمی و یک شرکت پژوهشی حوزه سلامت و تعدادی از خبرگان پژوهشگاه در این عرصه حضور داشتند و به بحث و بررسی پیرامون اثرات پرتوگیری شبکه تلفن همراه بر سلامت با تمرکز بر نسل پنجم پرداختند.
در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد پژوهشگاه ICT در مورد اقدامات انجام شده در حوزه اثرات پرتوگیری شبکه تلفن همراه بر سلامت عرضه شد و در ادامه سید محمد رضوی زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن معرفی و بیان عملکرد پژوهشگاه ICT، اظهار نمود: پژوهشگاه در واقع بازوی پژوهشی وزارت ارتباطات است، به صورتی که فعالیتهای پژوهشی وزارت ارتباطات در این مرکز صورت می گیرد البته همواره در تلاش هستیم که نقش مؤثری در کل جامعه آی سی تی کشور داشته باشیم بعنوان مثال برگزاری همین جلسه که نمایندگان سازمان های مختلف در آن حضور دارند.
وی همینطور ضمن اشاره به رشد فناوری های ارتباطی بخصوص شبکه های تلفن همراه، اضافه کرد: امروزه با عنایت به رشد فناوری های ارتباطی، استانداردسازی در این عرصه هم رشد کرده است و نسبت به ۱۰ سال پیش، رگولاتوری بسیار پیشرفته تر شده است، اما هنوز به پژوهش در این عرصه باید ادامه داد.
رضوی زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر تحقیق و پژوهش در این عرصه بسیار مهم که سلامت مردم در بین است، همکاری متقابل بین رشته ای می بایست بین بخش های فنی مخابراتی و قسمتهایی که در رابطه با سلامت انسان است شکل گیرد، تا بتوانیم دغدغه های موجود در جامعه نسبت به مبحث این جلسه را برطرف نماییم.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، همینطور ضمن اشاره به مبحث اطلاع رسانی و توجیه پذیری در جامعه نسبت به این پدیده، بیان نمود: این دغدغه در جامعه فقط برای کشور ما نیست و در همه دنیا وجود دارد، و ما ضمن این که باید برای این دغدغه ها پاسخ داشته باشیم، باید اطلاع رسانی درستی هم انجام دهیم.
رضوی زاده ضمن اشاره به جایگاه پژوهشگاه در بحث پژوهش های تشعشعات رادیویی در شبکه های سلولی، اظهار داشت: ما در پژوهشگاه با برگزاری این چنین جلسات هم اندیشی تلاش داریم تا این موضوعات را از نظر فنی و پزشکی مورد بررسی بیشتر قرار دهیم، چونکه این مورد بسیار مهمی در جامعه است و اگر نیاز باشد تصمیمی در قسمت حاکمیت در این خصوص صورت بگیرد خروجی همین جلسات است؛ باید تصمیماتی گرفته شود که برای مردم و کشور مفید واقع شود.
گفتنی است در این هم اندیشی متخصصان سلامت در جامعه هم حضور داشتند و این مورد را از منظر خود مورد بررسی قرار دادند و در انتها با عرضه راهکارهای مختلف بر لزوم همگرایی تصمیم گیری در این عرصه تاکید کردند. همینطور مدیران بخش های ارتباطات رادیویی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن دریافت پیشنهادات مطرح شده در جلسه، پیگیری های لازم را انجام خواهند داد و از نقطه نظرات متخصصان حوزه علوم پزشکی هم بهره لازم گرفته شد.

منبع:

دسته‌ها