رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات: همکاری قوه قضائیه و پژوهشگاه ارتباطات در عرصه آزمایشگاهی و پژوهشی

به گزارش خرید بک لینک، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده همکاری و ارائه خدمات به قوه قضائیه و سایرنهادهای دولتی و خصوصی در حوزه های در رابطه با حوزه فاوا است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دکتر کاظمی فرد، معاون محترم قوه قضائیه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات همراه با مدیران ارشد حوزه قضائی از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید به عمل آورد و در ادامه با دکتر رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون زمینه های همکاری دو جانبه به گفتگو پرداختند.
در این جلسه، مسائل مربوط به همکاری دو نهاد در عرصه هوش مصنوعی، تست و تأیید تجهیزات الکترونیکی قوه قضائیه و همین طور ارائه راه حل و استفاده از ظرفیت پژوهشی موجود در پژوهشگاه جهت رفع نیازهای قوه قضائی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ضمن بازدید از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح همکاری با این پژوهشگاه در عرصه های مختلف را بیان کرد و اظهار داشت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همیشه رویکرد همکاری با نهادهای پژوهشی و دانشگاه های کشور را داشته و در سالهای اخیر این مساله رشد شایان توجهی داشته است، ما نیازمند بهره گیری از فناوری های روز دنیا با نگاه پژوهشی در حوزه ارائه خدمات به مراجعین، افزایش کارایی و کیفیت کارهای قضائی هستیم.
وی اضافه کرد: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، به عنوان مرجع مسئول برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضائیه، آماده همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه های مورد نیاز و اولویت دار است.
در ادامه این دیدار دکتر رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از حضور و توجه دکتر کاظمی فرد به کارهای این پژوهشگاه تقدیر کرد و اظهار داشت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از مراکز علمی و پژوهشی و بزرگترین مرکز پژوهشی فاوا در کشور، دارای توانایی ها و ظرفیتهای بالایی در حوزه تولید و انتقال دانش، ابتکار و نوآوری، طراحی و توسعه سیستم ها و شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی، آزمایش و تأیید تجهیزات الکترونیکی و همین طور انجام پروژه های پژوهشی و مشاوره ای در عرصه تکنولوژی های جدید است.
وی افزود: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، باتوجه به رسالت و وظایف خود، همیشه آماده همکاری و ارائه خدمات به قوه قضائیه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی کشور در حوزه های در رابطه با ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
همچنین در این جلسه رؤسای پژوهشکده ها و مراکز به ارائه دستاوردهای پژوهشگاه در عرصه های فعالیت خود پرداخته و پیشنهادهایی درباب زمینه های همکاری با قوه قضائیه مطرح نمودند.
در پایان این دیدار، دکتر کاظمی فرد چندین طرح همکاری همچون همکاری در عرصه هوش مصنوعی و خط و زبان فارسی، تست و تأیید تجهیزات الکترونیکی قوه قضائیه، بحث تبدیل پرونده های فیزیکی به پرونده های الکترونیکی و همین طور همکاری در عرصه امنیت سایبری را به عنوان شروع همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و قوه قضائیه بیان کرد و قرار شد جزییات این طرح ها در جلسات کارشناسی نهایی و اجرائی گردد.

منبع:

دسته‌ها