گزارش خرید بک لینک؛ مهم ترین تسهیلات ارتباطی برای زائرین اربعین ۱۴۰۲

به گزارش خرید بک لینک، کاهش ۵۰ درصدی هزینه های رومینگ، استقرار ۱۳ سایت سیار و خدمات سکوهای بومی برخی تمهیدات فناورانه و ارتباطی برای زائرین اربعین ۱۴۰۲ اعلام شده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، امروزه دسترسی و ارتباط آسان و پایدار در عصر دیجیتال یکی از نیازها و الزامات زندگی بشر شده است به صورتی که انسان ها حتی در دورترین نقاط کشور و یا در خارج از کشور با ارتباطات پایدار با اعضای خانواده و آشنایان خود در ارتباط می شوند، تکنولوژی ای که سال هاست که به زندگی انسان ها ورود پیدا کرده است همینطور منظور فراهم کردن تجهیزات و خدمات ارتباطی در دولت ها مورد توجه قرار گرفته است تا این سهولت دسترسی افراد به ارتباطات بیشتر شود.
با فرا رسیدن ایام اربعین و سفر میلیون ها ایرانی به کشور عراق یکی از نیازهای زائرین دسترسی به سرویسهای شبکه ارتباطاتی مانند امکان برقراری تماس صوتی و تصویری و ارسال پیام به ایران و سایر نقاط جهان است. بدین منظور هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین همه دستگاه ها و مسؤلان کشور آماده می شوند تا شرایط را برای زائرین کربلا فراهم نمایند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان متولی توسعه خدمات ارتباطی و فناورانه در کشور سهم بزرگی فراهم کردن شرایط بهینه ارتباطی در روزهای ایفا می کند.
به این ترتیب جلسه ستادی هماهنگی و برنامه ریزی برای ارتباطات پایدار زائرین اربعین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اواخر خرداد ماه برگزار شد و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستورات لازم را به شرکت ها و سازمان های تابعه ابلاغ نمود.
بر همین اساس، عرضه خدمات ارتباطی و اینترنتی، کاهش ۵۰ درصدی قیمت رومینگ نسبت به سال قبل و اینترنت رایگان، بهره گیری از پلت فرم های دیجیتال کشور در حوزه جابجایی مسافر، مسیریابی، جابجایی پول و ارز و عرضه خدمات مشاوره ای پزشکی از مهم ترین اقدامات و برنامه های وزارت ارتباطات دولت سیزدهم در روزهای اربعین سالجاری است.
ارائه سرویسهای فناورانه جدید در روزهای اربعین حسینی
سازمان فناوری اطلاعات ایران بعنوان یکی از سازمان های زیر مجموعه وزارت ارتباطات، دومین رویداد «همگام با اربعین، همراه با فناوری» را در ۱۷ مرداد ماه برگزار کرد. در این رویداد شرکتهای فعال اینترنتی در حوزه پیام رسان، جابجایی مسافر و عرضه خدمات مالی و ارزی به تشریح اقدامات و برنامه های خود در قسمت های ساماندهی سفرهای بین شهری، عرضه تخفیف در سفرهای بین شهری نواحی مرزی به زائرین اربعین حسینی، عرضه معافیت کمیسیون به رانندگان شرکتهای حمل و نقل اینترنتی، فعال کردن طرح های تشویقی برای رانندگان، عرضه خدمات مشاوره پزشکی و روانشناسی، پشتیبانی از موکب ها، امکان رزرو درخواست سفر برای زمان های مشخص و امکان داشتن سفرهای اشتراکی با صرف هزینه کمتر پرداختند.
از خدمات شرکتهای اینترنتی و پلت فرم ها در اربعین سالجاری میتوان به نرم افزارهای راهنمای زوار، ثبت و جستجوی گم شدگان اربعین در ۴۰ ایستگاه، قابلیت زائر-خادم برای خدمت رسانی مردم به مردم در حوزه های پرستاری، پخت غذا و نذری، خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی، عرضه باکیفیت و کرامت دینار به زائرین اربعین، کیف پول الکترونیکی برای حل مشکل تخصیص، نگهداری و مصرف ارز بدون استفاده از تلفن همراه، صدور و فروش بلیط الکترونیک شبکه حمل و نقل کشوری و خدمات موقعیت مکانی بر خط زائرین بر روی تلفن های همراه اشاره نمود.
راه اندازی سامانه عرضه خدمات فناورانه به زائران
همچنین سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف تسهیل دسترسی زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به خدمات فناورانه در روزهای اربعین حسینی، مبادرت به راه اندازی صفحه ای با نشانی https: //arbaeen.ito.gov.ir کرده است که در این سایت زائرین می توانند از دریافت اطلاعات لازم در مورد نحوه مسیریابی، آخرین وضعیت مرزها، هزینه های تردد، امکان مشاهده مکان مواکب و خدمات بر روی نقشه، اعلام گمشدگان، چگونگی استفاده از خدمات هم پیمایی و بسیاری خدمات دیگر بهره مند شوند.
هزینه رومینگ و سیمکارت ارزان تر شد
از سوی دیگر به قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توافقات خوبی با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات کشور عراق شده است تا هزینه های ارتباطات برای زائرین کمتر شود و بدین سان قیمت و خدماتی که برای سیمکارت زائرین عرضه می شود نسبت به سال قبل ارزان تر شده و همینطور هزینه رومینگ با این توافقات کاسته شده است.
ارائه وای فای مجانی به زائرین ایرانی در پیاده روی اربعین
همچنین با عنایت به جلسات زارع پور با وزیر ارتباطات عراق توافق هایی همچون تأمین وای فای مجانی در بعضی نقاط و تعریف بسته های رومینگ بهتر برای زائرین اربعین هم صورت گرفته و هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق از عرضه سیم کارتی اطلاع داده است که در روزهای اربعین خدمات تماس داخلی، بین المللی و اینترنت آن مجانی است.
خدمات سکوهای بومی
از جمله اقدامات جدیدی که امسال همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین صورت گرفت، استفاده از عرضه خدمات فناورانه به هموطنان در داخل و خارج از کشور است که یک نمونه از آن سکوهای جا به جایی مسافر است. مردم می توانند از راه این سکوها به مرزها سفر کنند و سفرشان را به اشتراک گذارند. علاوه بر این برخی سکوهای ارتباطی تأمین ارز و خرید دینار را به صورت غیرحضوری انجام می دهند.
استفاده از ظرفیت سکوها برای جا به جایی زائرین در دستور کار سال قبل سازمان فناوری اطلاعات بود اما سال جاری با مصوبه دولت و پیگیری های ویژه معاون اول و همراهی وزارت راه، پلیس، بیمه، ستاد اربعین و البته تلاش و همدلی مدیران این سکوها به ثمر نشست.

تعویض گذرنامه اربعین بدون احتیاج به رجوع حضوری
در گذشته مردم به جز پنجره ملی خدمات دولت هوشمند باید برای برخی از کارها رجوع حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ می کردند که با موافقت فرماندهی فراجا تصمیم بر این شد که احراز هویتی که از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می شود، برای این منظور کافی باشد بدین سان به قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال با احراز هویت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، کارها برخط انجام شده و گذرنامه توسط پست ارسال شده است.
تسهیل در عرضه خدمات سرویس «پست یافته» توسط پست جمهوری اسلامی ایرانی در راه نجف به کربلا، و عرضه خدمات پستی ویژه زائرین با هزینه کم (فقط هزینه هواپیما) توسط شرکت پست عراق در نقاط منتخبی در شهر های نجف و کربلا از دیگر هماهنگی های انجام شده است.
کاهش ۵۰ درصدی هزینه های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲
همچنین امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود که هزینه های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
اتفاق خوب دیگر ایجاد لینک مستقیم بین تهران و بغداد بود که تأخیر ارتباطی بین بغداد و تهران از حدود ۲۰۰ میلی ثانیه در گذشته (به دلیل عبور ترافیک از صوفیه و فرانکفورت) به کمتر از ۲۰ میلی ثانیه رسید که تحولی در ارتقا کیفیت سکو ایرانی در عراق است.
دریافت مجوز موقت دو فرکانس رادیویی روی موج FM در شهر های نجف و کربلا و مسیر پیاده روی از دیگر اقدامات و توافقات با کشور عراق بود.
دکتر حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران هم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اقدام سازمان و پژوهشگاه فضایی بمناسبت ایام اربعین حسینی جهت استقرار بالن فضایی همچون سالهای گذشته در روزهای اربعین اظهار داشت: مجموعه بالن و سکوی هدایت و کنترل آن در منطقه مرزی مهران و در ضلع شمالی گمرک مرزی با هدف عرضه خدمات سرویس LTE و wifi به زوار محترم مستقر است و این توانایی در آن دیده شده تا در صورت نیاز با نصب محموله پایشی جهت نظارت مرزی از آن استفاده گردد. وی ضمن اشاره به این که بالن پژوهشگاه فضایی روز گذشته درحال تست در مرز مهران بود، اضافه کرد: در این عملیات از دو سکوی هدایت و کنترل یک بالن به نام بام ۵۰ استفاده می شود که قادر به حمل محموله ای به وزن ۵۰ کیلوگرم است. رئیس سازمان فضایی اظهار داشت: طراحی و ساخت بالن بام ۵۰ به همراه سکوهای آن به صورت کامل در پژوهشگاه انجام شده است و در صورت برقراری لینک ارتباطی از امروز تا یک روز پس از اربعین سرویس دهی خواهیم داشت. سالاریه افزود: این پلت فرم جدید علاوه بر بهینه سازی سازه، دارای ناوبری پیشرفته و ساختاری خودکار در داده برداری و ارسال فرامین ارسالی برای کنترل مکانیکی و پروازی است.
استقرار ۱۳ سایت سیار در مسیرهای زائرین و پایانه های مرزی خوزستان
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان هم ضمن اشاره به اجرای پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اربعین اظهار داشت: در جهت خدمات ارتباطی مناسب و باکیفیت در مسیرهای منتهی به پایانه ها و پیشگیری از رومینگ ناخواسته در نقطه صفر مرزی شلمچه و چذابه تعداد ۱۳ سایت سیار نصب و افتتاح شد که از این تعداد ۴ سایت توسط شرکت ایرانسل و ۹ سایت توسط همراه اول اجرا شده است.
وی از استقرار خودرو های سازمان تنظیم مقررات در هر دو مرز برای پایش و مانیتورینگ اطلاع داد و اضافه کرد: سال جاری با تدابیر صورت گرفته مقرر شد دو موکب تجمیعی در هر دو پایانه شلمچه و چذابه با عنوان مرکز عرضه خدمات ارتباطی جامع زائرین متشکل از تمام ظرفیت و امکانات اپراتورها و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت مدیریت ادارات کل ICT خوزستان توسط شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار صورت گیرد.
شه نظری پور همینطور ضمن اشاره به عرضه خدمات بانکی در روزهای اربعین در استان خوزستان تصریح کرد: ۱۸ شعبه بانک شهری و ۵۳ باجه بانکی روستایی شعب پست بانک مبادرت به توزیع ارز اربعین می کند که از این تعداد دو باجه در فرودگاه های اهواز و آبادان و دو باجه در ایستگاه راه آهن اهواز و خرمشهر و در صورت هماهنگی با مدیران پایانه ها دو باجه در پایانه مرزی چذابه و شلمچه مستقر خواهد شد.

منبع:

دسته‌ها