همکاری ۲ شرکت بزرگ فضایی برای ساخت جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی

خرید بک لینک: ۲ شرکت بزرگ فضایی درحال پیوستن به یکدیگر هستند تا ایده ساخت جایگزین تجاری «ایستگاه فضایی بین المللی» را به واقعیت تبدیل کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از فست کمپانی، شرکت های «وویجر اسپیس»(Voyager Space) و «ایرباس دیفنس اند اسپیس»(Airbus Defense and Space)، سرمایه گذاری مشترکی را برای ساخت و راه اندازی ایستگاه فضایی «استارلب»(Starlab) در مدار پایین زمین اعلام نمودند که توسط شرکت «نانورکس»(Nanoracks) طراحی شده است.
«متیو کوتا»(Matthew Kuta) رییس وویجر اسپیس اظهار داشت: ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ فضا به شکل گسترده به عنوان موفق ترین پلت فرم برای همکاری جهانی در نظر گرفته می شود. ما درحال شروع کردن یک سرمایه گذاری مشترک هستیم تا ضمن فراهم کردن فرصت های جدید برای کاربران تجاری، تقاضای شناخته شده آژانس های فضایی جهان را بطور قابل اطمینان برآورده نماییم.
اگر این خبر کمی آشنا به نظر می آید، بدین سبب است که ایرباس و وویجر در ماه ژانویه اعلام نمودند که ایرباس از طراحی فنی ایستگاه فضایی استارلب پشتیبانی خواهدنمود. این شرکت هم اکنون با مشارکت در ساخت و راه اندازی ایستگاه، نقش بزرگتری را بر عهده می گیرد.
ایستگاه فضایی استارلب که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۸ به بهره برداری برسد، به این هدف نزدیک تر شده است. این ایستگاه در ماه ژوئن، بررسی سیستم های مورد نیاز را پشت سر گذاشت که توانایی آنرا در برآورده کردن الزامات اولیه ایمنی و آمادگی برای ماموریت ناسا به اثبات رساندند.
آینده فضا بسیار متفاوت با دهه ۹۰ است که ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شد. حالا، ایستگاه های فضایی باید موارد استفاده بیشتری را در اکتشافات فضایی تجاری داشته باشند. ما در جهانی زندگی می نماییم که در آن کشورها می توانند بدون سرمایه گذاری هنگفت به فضا دسترسی داشته باشند یا گردشگران می توانند چند شب را میان ستاره ها بگذرانند.
انتظار می رود استارلب که قسمتی از بودجه آن ازطریق یک توافق نامه فضایی ۱۶۰ میلیون دلاری با ناسا تامین می شود، بتواند چهار نفر را در خود جای دهد و برای انجام دادن پژوهش های علمی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع:

دسته‌ها