زارع پور خبر داد؛ تکمیل پوشش فیبر نوری استان گلستان تا هفته دولت

به گزارش خرید بک لینک، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: امیدواریم تا هفته دولت، شاهد پوشش صد درصدی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در همه شهر های استان گلستان و عرضه سرویس در شهرستان گرگان باشیم.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هفتگی با استانداران برای پیگیری پروژه ملی فیبر نوری منازل کسب و کارها و بررسی وضعیت ارتباطی استانهای کشور، گزارشی از وضعیت ارتباطی استان گلستان عرضه کرد و ضمن اشاره به تعداد ۹۳۶ روستای بالای بیست خانوار در این استان اظهار داشت: تابحال نزدیک به ۹۶ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان گلستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده اند.
وی اضافه کرد: از آغاز دولت سیزدهم تابحال در این استان ۴۲ روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده اند و حدود ۴ درصد روستاهای باقی مانده (۳۴ روستا) هم تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل خواهند شد.
زارع پور افزود: همینطور برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی در روستاهای استان گلستان هم فیبر نوری روستایی در دستور کار قرار گرفته است که در فاز نخست بیشتر از ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ گردیده که تابحال بیشتر از ۷۸ درصد آن اجرایی شده که با این اتفاق ۶ شهرستان و ۱۵۳ روستای استان زیر پوشش قرارگرفته اند که در ادامه این روند و در فاز دوم هم ۲۸۲ کیلومتر در دست اقدام قرار می گیرد.
وزیر ارتباطات ضمن اشاره به پوشش جاده ای در استان گلستان اظهار داشت: طول جاده های اصلی و فرعی استان ۱۷۰۰ کیلومتر است که تابحال ۹۶.۲۸ درصد از تعهدات وزارت ارتباطات برای ایجاد پوشش ارتباطی محقق شده است.
وی در ادامه ضمن اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها و میزان پیشرفت آن در استان گلستان اظهار داشت: برای پروژه ملی منازل و کسب و کارها با معرفی اپراتور دوم در استان، کار به سرعت شروع شده و الان با ۳۶۱ کیلومتر حفاری و لوله گذاری ۲۱ شهرستان استان زیر پوشش کامل قرارگرفته اند.
زارع پور با قدردانی از توجه ویژه استاندار گلستان به این پروژه ملی اظهار داشت: با پیگیری های مستمری که استاندار محترم برای راهبری این پروژه داشته اند، حالا میتوان این استان را بعنوان یک الگوی نمونه در این پروژه ملی و راهبری معرفی نمود. هر چند هنوز در بعضی از شهرستان ها و شهر های استان موانعی وجود دارد که برای حل آن باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وزیر ارتباطات ضمن قدردانی از اپراتور دوم در استان بعنوان مجری طرح بابت سرعت و پیشرفت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان گلستان اظهار داشت: در کنار ایجاد پوشش در استان حتما باید نسبت به مبحث اتصال و عرضه سرویس هم توجه گردد تا مردم با تجربه سرعت های چند صد برابری نسبت به اینترنت های فعلی، طعم شیرین فناوری را احساس کنند.
وی اضافه کرد: باآنکه بر مبنای برنامه ریزی های صورت گرفته در این پروژه، سال جاری را سال ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها تعیین کرده ایم و تلاش داریم به میزان ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش در سرتاسر کشور ایجاد نماییم اما در کنار آن، نباید نسبت به مبحث عرضه سرویس به مردم بی توجه ای شود و حتما باید میزان عرضه سرویس به مردم را هم افزایش داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: ازاین رو لازم است که در استان گلستان علاوه بر مجریان طرح، مسؤلان و مدیران استانی هم به صورت ویژه فعال شوند و با اطلاع رسانی مناسب در چارچوب یک کار تبلیغی و ترویجی و معرفی سرویس، با حضور خانه به خانه، اینترنت پرسرعتِ متصل به فیبر نوری را بعنوان هدیه دولت سیزدهم به مردم تقدیم کنند.
زارع پور در انتها اظهار داشت: امیدواریم تا هفته دولت و در جریان سفر استانی رئیس جمهوری به استان گلستان شاهد پوشش صد درصدی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان گلستان و عرضه سرویس حداکثری دستکم در شهرستان گرگان باشیم.

منبع:

دسته‌ها