زارع پور مطرح کرد: بیش از ۹۱ درصد پوشش ارتباطی جاده های استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خرید بک لینک، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پوشش ارتباطی جاده های استان سیستان و بلوچستان به بالای ۹۱ درصد رسیده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هفتگی با استانداران کشور برای پیگیری پروژه ملی فیبر نوری منازل کسب وکارها و بررسی وضعیت ارتباطی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد که وزارت ارتباطات در موضوع توسعه ارتباطات و برقراری دسترسی ارتباطی نگاه ویژه ای به استانهای کمتر برخوردار خصوصاً استان سیستان و بلوچستان دارد.
وی در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت ارتباطی استان سیستان و بلوچستان ارائه کرد و با اشاره به تعداد ۳۴۴۲ روستای بالای بیست خانوار در این استان اظهار داشت: تا حالا نزدیک به ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده اند.
زارع پور اضافه کرد: از شروع در دولت سیزدهم تا حالا ۶۷۲ روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده اند و ۲۰ درصد روستاهای باقی مانده که عموماً ازجمله روستاهای دورافتاده، صعب العبور و فاقد زیرساخت های لازم ازجمله برق و جاده هستند تا پایان امسال به شبکه ارتباطی متصل خواهد شد.
وی افزود: همین طور برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی بیش از ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری در سه فاز در دستور کار قرارگرفته است که فازهای اول و دوم آن نیز پیشرفت قابل توجه ای داشته اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد: پوشش جاده ای نیز در استان سیستان و بلوچستان از وضعیت نسبت خوبی برخوردارست بطوریکه از ۷۸۶۳ کیلومتر جاده های استان ۹۱.۳ درصد تحت پوشش شبکه ارتباطی قرارگرفته اند.
زارع پور در ادامه تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع توسعه ارتباطات و برقراری دسترسی ارتباطی نگاه ویژه ای به استانهای کمتر برخوردار خصوصاً استان سیستان و بلوچستان دارد.
وی در ادامه با اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها اظهار داشت: مهم ترین برنامه ما برای افزایش سرعت اینترنت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها است که در گام نخست این پروژه، ۳ میلیون خانوار تحت پوشش قرارگرفته اند و در چندین شهر، سرویس دهی اپراتورهای مختلف فیبر نوری که ۸ اپراتور هستند بطور مستقل یا در کنار شرکت مخابرات در سراسر کشور شروع شده است و طبق برنامه تا انتهای سال ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند
زارع پور با اعلان اینکه برنامه ما آنست که تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم، اظهار داشت: طبیعی است که تمامی شهرها در فاز اول تحت پوشش قرار نمی گیرند.
وی در ادامه اشاره کرد: اپراتور توسعه دهنده فیبر نوری منازل و کسب وکارها در استان سیستان و بلوچستان به زودی معرفی می شود و در همین جلسه می خواهیم که از آقای استاندار این قول را بگیریم که شخصاً مدیریت و کنترل پروژه این طرح ملی را در استان بر عهده بگیرند و با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور مدیران استانی ازجمله فرمانداران، بخشداران و شهرداران با تشریح اهمیت این پروژه، نسبت به رفع موانع و تسریع در پیشرفت آن اقدام نمایند.
زارع پور در آخر اظهار داشت: با معرفی اپراتور توسعه دهنده پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها در استان، تلاش می شود تا انتهای سال دستکم شهر زاهدان تحت پوشش کامل قرار گیرد و در ادامه و ظرف دو سال آینده، سایر شهرهای استان نیز تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

منبع:

دسته‌ها