فضاپیمای باری روسیه امروز پرتاب می شود

به گزارش خرید بک لینک، امروز یک فضاپیمای باری روس به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می شود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، پرتاب این فضاپیما مقرر است در ساعت ۸: ۵۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۶: ۲۶ به وقت ایران) صورت گیرد.
یک فضاپیمای باری رباتیک امروز، چهارشنبه به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می شود. فضاپیمای باری پروگرس ۸۴ مقرر است امروز از پایگاه فضایی بایکونور روسیه در قزاقستان بر فراز یک موشک سایوز پرتاب شود.
شما می توانید آنرا به صورت زنده در وب سایت ناسا تماشا کنید. پوشش خبری این رویداد از ساعت ۸: ۳۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۶: ۰۰ به وقت ایران) آغاز خواهد شد.
سفر این فضاپیمای باری به ایستگاه فضایی بین المللی کمتر از ۳.۵ ساعت طول می کشد. پروگرس ۸۴ مقرر است در ساعت ۱۲: ۲۰ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹: ۵۰ به وقت ایران) به ماژول پویسک ایستگاه فضایی متصل شود.
پروگرس ۸۴ دو هزار و ۴۹۱ کیلوگرم غذا، آب، پیشرانه، لباس فضانوردان و سایر لوازم بسته بندی شده را به همراه می برد.
این فضاپیمای باری همینطور تجهیزات علمی مختلفی را حمل می کند، همچون یک دستگاه پرتاب با یک نانوماهواره که برای آزمایش Parus-MGTU در نظر گرفته شده است. فضانوردان آنرا برای آزمایش فناوری استقرار یک بادبان خورشیدی به فضا پرتاب خواهند کرد.
فضاپیماهای پروگرس که در سال ۱۹۷۸ پرواز خویش را آغاز کردند، یکی از سه فضاپیمای رباتیکی هستند که هم اکنون محموله ها را به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل می دهند. دو فضاپیمای دیگر، متعلق به شرکتهای خصوصی آمریکایی یعنی کپسول دراگون اسپیس ایکس و فضاپیمای سیگنوس نورثوپ گرومن هستند.
پروگرس و سیگنوس هنگامی که زمان گردش آنها در مدار تمام می شود در جو زمین می سوزند. با این وجود، دراگون ها چند بار مصرف هستند و با کمک چتر نجات به زمین باز می گردند.

دسته‌ها