دست نوشته های اینشتین چوب حراج می خورد

خرید بک لینک: شش صفحه ی دست نویس از آلبرت اینشتین با عنوان «ماهیت نظریه ی نسبیت»(The Essence of the Theory of Relativity) امشب چوب حراج می خورد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، این نسخه ی خطی که هم اکنون در حراج است توسط حراجی RR عرضه می شود. حراجی در روز ۱۷ آوریل ۲۰۲۳(۲۸ فروردین ۱۴۰۲) بصورت آنلاین شروع شده و عصر امروز(۱۰ مه ۲۰۲۳) تمام می شود و به داوطلبان این فرصت را می دهد تا یک قطعه از تاریخ علمی را در اختیار داشته باشند. حراج بصورت زنده در سایت این حراجی در جریان است.
در این نسخه ی خطی مبحث ساده ای از نظریه های اینشتین ارائه شده است. در زمان انتشار این مقاله، فیزیک هسته ای با ظهور بمب اتمی در جنگ جهانی دوم در خط مقدم توجه عموم قرار گرفت. کار اینشتین به ارائه توضیحی منسجم از نظریه های وی برای عموم کمک کرد.
نسخه خطی در وضعیت خوبی قرار دارد و تنها یک لکه ی زنگ زدگی جزئی در صفحه ی اول آن دیده می شود. همراه آن یک ترجمه ی کامل انگلیسی وجود دارد. تخمین زده می شود که این نسخه بیش از ۳۵۰ هزار دلار به فروش برسد.
دو مورد از با ارزش ترین اسناد تاریخ حراج که با قیمت ۶.۵ میلیون دلار در سال ۱۹۴۳ و ۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ فروش رفتند متعلق به اینشتین است، اما حالا در کمتر از ۲۴ ساعت قبل از پایان حراج، مبلغ پیشنهاد شده تنها ۱۱۰ هزار دلار است.
می توان هفت سند از اینشتین را نام برد که قبل از این یک میلیون دلار فروخته شده اند.

اینشتین پیش نویس های دست نویس نظریه نسبیت خودرا دور می انداخت، تا در نهایت شاهکار نهایی منتشر گردید. هنگامی که جهان نبوغ او را شناخت، ارزش هر کاغذ، شی یا متعلقاتی که اینشتین آنها را لمس کرده بود افزوده شد.
اینشتین با نازی ها به قدری مخالف بود که در سال ۱۹۴۳ نسخه دست نویس دیگری از نسخه خطی اصلی نظریه نسبیت خود برای جمع آوری پول برای مساعدت با ایالات متحده در جنگ تهیه کرد و در سال ۱۹۴۴ آنرا در یک حراجی به مبلغ ۶.۵ میلیون دلار فروخت. این نسخه در آن زمان تبدیل به با ارزش ترین سندی شد که در یک حراجی به فروش رفته است. آن دست نوشته حالا در کتابخانه کنگره ی ایالات متحده آمریکا نگهداری می شود. ارزشمندترین سندی که از او باقی مانده اما یک نسخه ی خطی ۱۳.۰ میلیون دلاری است که او و دوست و همکار قدیمی اش میشل بسو(Michele Besso) در مورد نظریه نسبیت نوشته اند.
با تمام معیارهای موجود، آلبرت اینشتین به یکی از قوی ترین اسامی تجاری شخصی در تاریخ تبدیل گشته است.

بر خلاف دنیای واقعی فیزیک، که در آن انرژی پایدار می باشد، تعدادی از افراد توانایی ایجاد ارزش با یک لمس حتی بعد از مرگ خودرا دارند.
آژانس تاییدیه رسمی حقوق و مجوز گرین لایت دارایی آلبرت اینشتین را نشان میدهد و تا حد زیادی مسئول ایجاد مجوز درآمدهای این دانشمند خوش ذوق است که را به رده های بالای لیست افراد مشهور مرده پردرآمد فوربس فرستاده است. این آژانس صفحه ی فیس بوک اینشتین را که دارای ۱۸.۵ میلیون فالوور است با دقت حفظ می نماید.
گرین لایت همین طور نماینده اندی وارهول، مرلین مونرو، محمد علی، الویس پریسلی، استیو مک کوئین، ماریا کالاس، دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور، چارلی چاپلین، سوفیا لورن، جان وین، توماس ادیسون، برادران رایت، باز آلدرین و ماروین گی است.

اینشتین، مانند کوپرنیک و نیوتن، اساس تمام مواردی را که ما فکر می کردیم می دانیم تغییر داد. او برداشت ما از زمان و مکان را تغییر داد و ثابت کرد که اتم ها واقعی هستند و جرم و انرژی یک چیز یکسان هستند. او به تنهایی همه جنبه های فیزیک نظری را متحول کرد و این کار را در حالی انجام داد که در دفتر ثبت اختراعات در برن مشغول به کار بود.

آلبرت اینشتین با موهای پریشان نه فقط به پسر علم تبدیل گشته است، بلکه ستاره ای است که هیچ گاه غروب نخواهد کرد.
او چندین اکتشاف انجام داد که درک ما از جهان را تغییر داد. مشارکت او هیچ گاه در شلوغی زمان محو نخواهد شد برای اینکه وی در تاریخ در کنار نیکلاس کوپرنیک، اسحاق نیوتن، چارلز داروین و شاید جیمز واتسون و فرانسیس کریک جای دارد.
او همه ی چیزهای قبل خودرا تغییر داد و هر بار که یک قطعه از یادگاری هایش به حراج می رود، به یاد می آوریم که این دانشمند تا چه اندازه منحصربه فرد بوده است برای اینکه هنوز یک قرن بعد از مشهور شدنش در حراجی ها شناخته می شود. آلبرت اینشتین واقعا یک ستاره در جهان علم است.

منبع:

دسته‌ها